شناسهٔ خبر: 24633423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛

رایزنی برای تصویب منطقه آزاد/دولت به راه‌آهن اردبیل متعصب باشد

اردبیل – نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل با اشاره به دیدار مسئولان و نمایندگان استان با رئیس جمهور و رئیس مجلس، از رایزنی و تلاش برای تصویب لایحه منطقه آزاد اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: در ملاقات با رئیس مجلس در خصوص منطقه آزاد اردبیل مذاکره و قرار بر این شد که لاریجانی ضمن استفاده از ظرفیت خود برای گرفتن رأی بیشتر از نمایندگان، در روز رأی گیری خود ریاست مجلس را به عهده داشته باشد.

وی اضافه کرد: در ملاقات با نائب رئیس مجلس نیز وی ضمن اعلام همکاری کامل اظهار امیدواری کرد که در خصوص حق استان در بحث منطقه آزاد، رای لازم از نمایندگان اخذ شود.

نماینده ولی فقیه در استان به ملاقات خود با رئیس جمهور اشاره کرد و یادآور شد: به ایشان عرض کردم در سفر اخیر به بندرعباس اعلام کردید «آقای نوبخت به راه آهن گیلان تعصب دارند و لذا در سال جدید راه آهن گیلان را افتتاح می کنیم»، ما از رشد هر استان دیگر استقبال می کنیم اما برای راه آهن اردبیل نیازی به نفوذ فرد خاصی نداریم تا تعصب بکشند.

وی با تاکید بر اینکه از دولت و رئیس جمهور می خواهیم خود به راه آهن اردبیل تعصب داشته باشد، تصریح کرد: در این دیدار در خصوص بودجه لازم برای اتمام راه آهن اردبیل که هزار میلیارد برآورد شده گفتگو شد که آقای روحانی گفتند این مقدار را دولت به طور دفعی نمی تواند پرداخت کند. اما بخشی از آن را تامین می کنیم.

قول رئیس جمهور برای اختصاص اعتبار ویژه به راه‌آهن اردبیل

عاملی ادامه داد: قرار بر این شد که علاوه بر بودجه مصوب امسال، رئیس جمهور به عنوان هدیه به مردم استان اردبیل، بودجه عمده‌ای به راه آهن اردبیل اختصاص دهد که در این خصوص من از مدیریت ارشد استان می خواهم که موضوع را به جد پیگیری و نتیجه را به مردم استان اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به دیدار اعضا مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب متذکر شد: از مقام معظم رهبری حامل سلام و دعا برای اهالی استان هستم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرار رسیدن عید نوروز بیان داشت: از روایات معلوم می شود که تحولات و حوادث خیلی مهم بشریت در نوروز واقع شده یعنی تحول طبیعت مقارن با تحولات عظیم زندگی بشر بوده ایت.

عید نوروز موسم تحولات و حوادث مهم بشری است

وی میثاق خداوند از بندگان، پهلو گرفتن سفینه نوح در کوه جودی، کسر اصنام توسط مولی علی با رفع رسول خدا (ص) و کسر اصنام توسط حضرت ابراهیم، غدیرخم و... را از مهمترین این تحولات برشمرد و افزود: بویژه طبق فرمایش منسوب به امام صادق(ع)، ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیز در چنین روزی خواهد بود.

عاملی عنوان کرد: از این تقارن درمی یابیم که لحظه تحویل سال استعداد خاصی برای برآورده شدن مطالب عالیه دارد و طبعا در آن لحظه توبه و دعا منزلت خاص خواهد داشت.

وی با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت های بزرگ برای مردم استان اردبیل، از شهروندان خواست در ایام عید امکانات خود را با فقرا تقسیم و نسبت به مستمندان و درماندگان و گرفتاران عنایت داشته باشند.

سفارش به دستگیری از مستمندان و رعایت انصاف از سوی بازاریان

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین از تجار و بازاریان خواست که به مشتریان خود با عطوفت نگاه کنند و از سخت گیری برآنها بپرهیزند.

وی با نامطلوب و نامناسب خواندن اوضاع اقتصادی در جمهوری آذربایجان تاکید کرد که بخشی از مردم این کشور سفره عید خود را با خرید از ایران تامین می کنند، لذا اصناف و بازاریان استان اردبیل نسبت به آنها عطوف باشند.

عاملی مردم استان اردبیل را به استفاده کامل از فیوضات ماه رجب مخصوصا روزه و دعا در این ماه دعوت کرد.

نظر شما