شناسهٔ خبر: 24632411 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تلاش میانه جدولی‌ها برای غول کشی در بازی آخر سال/ جدال سرنوشت ساز بحران زده‌ها در بوشهر

دیدار‌های هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال، روز‌های شنبه و دوشنبه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار های هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) روزهای شنبه و دوشنبه بیست و ششم و بیست و هشتم اسفند ماه برگزار می شود.

در یکی از دیدارهای این هفته تیم مس رفسنجان از ساعت 15 در ورزشگاه شهدای صنعت مس از نساجی مازندران پذیرایی می کند. مسی ها که هفته پیش در دربی ال مسینو با نتیجه 2 بر یک بازی به مس کرمان واگذار کردند در آخرین بازی سال 96 باید رو در روی یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر قرار بگیرند.

نساجی مازندران هم که در هفته های اخیر با هدایت جواد نکونام نتایج خوبی گرفته است برای ماندن در کورس رقابت چاره ای جز پیروزی برابر مس ندارد. نساجی هفته گذشته برابر برق جدید شیراز برد شیرینی به دست آورد و توانست یک بر صفر برق را شکست دهد. در جدول رده بندی لیگ یک مس رفسنجان با 38 امتیاز دهم است و نساجی با کسب 47 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد. دیدار رفت دو تیم با برد 3 بر یک تیم مازندرانی به پایان رسیده بود.

تیم ماشین سازی نیز که به زودی پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز میزبان ملوان بندر انزلی است. شاگردان عباس آقایی هفته گذشته مقابل اکسین البرز با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند و با 29 امتیاز در رده پانزدهم جدول جای دارند.

ملوانی ها هم مثل ماشین سازی هفته پیش برابر ایرانجوان بوشهر به تساوی بدون گل رضایت دادند، شاگردان نادر دست نشان اکنون با 39 امتیاز در مکان نهم قرار دارند و امسال تنها به کسب جایگاهی در میانه جدول می اندیشند.

چالش اصلی دست نشان در این بازی غیبت 9 بازیکن تاثیرگذارش است. پژمان نوری، حسین کیانی مقدم و عظیم گوک به دلیل محرومیت و بابک مرادی، حجت صدقی، محمد روشندل، مهیار زحمتکش، شهریار مقانلو و محمد پور رحمت الله به دلیل مصدومیت نمی توانند کاروان قوی سپیدانزلی را در سفر به تبریز همراهی کنند و نبود این بازیکنان قطعا تیم دست نشان را با مشکل مواجه می کند.

در دربی شیرازی ها نیز یکی دیگر از تیم های مدعی صعود به لیگ برتر یعنی فجرسپاسی در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز از برق جدید پذیرایی می کند. فجر که هفته پیش بهترین برد فصل خود را به دست آورد و با 7 گل راه آهن ته جدولی را در هم کوبید، حالا با روحیه ای عالی به مصاف تیم همشهری اش می رود. از سوی دیگر برقی ها برابر نساجی با یک گل متحمل شکست شدند و برای صعود نیز شانسی ندارند. فجر پس از نفت مسجد سلیمان و خونه به خونه با 49 امتیاز سوم است و برق با 36 امتیاز در رده یازدهم حضور دارد. دو تیم در بازی رفت به تساوی یک بر یک رضایت داده بودند.

تیم های قعرنشین ایرانجوان بوشهر و راه آهن نیز در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر به مصاف یکدیگر می روند. ایرانجوان که پس از تساوی هفته گذشته مقابل ملوان هنوز خطر سقوط را حس می کند باید مقابل راه آهنی قرار بگیرد که هفته پیش برابر فجرسپاسی گلباران شد و با 10 امتیاز همچنان در قعر جدول جای دارد. شاگردان محسن بیاتی نیا در فصل جاری تنها 2 پیروزی و 4 تساوی کسب کرده اند و در سایر بازی ها برابر حریفان متحمل شکست شده اند و سقوط تیم ریشه دار راه آهن به لیگ دو تقریبا قطعی شده است. بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک پایان یافته بود.

روز دوشنبه نیز در یک بازی مهم تیم خونه به خونه بابل که فینال جام حذفی صعود کرده و مدعی صعود به لیگ برتر نیز هست در ورزشگاه هفتم تیر بابل میزبان گل گهر سیرجان است. شاگردان دراگان اسکوچیچ علی رغم تساوی هفته پیش برابر آلومینیوم اراک همچنان با 50 امتیاز پس از نفت، دوم هستند و در صورت برد گل گهر و عدم نتیجه گیری حریفان بیشتر از قبل به صعود نزدیک می شوند. گل گهر نیز که هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 2 بر یک نفت مسجد سلیمان صدرنشین را از پیش رو برداشت و چهارمین شکست فصل این تیم را رقم زد، در این بازی می خواهد به غول کشی خود ادامه دهد و پدیده نیم فصل دوم لیگ یک لقب بگیرد.

تا پیش از آغاز هفته بیست و هشتم لیگ یک، تیم بادران تهران گلزن ترین تیم بوده و با ۴۱ گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد، راه آهن تهران نیز با ۱۲ گل زده بدترین خط هجومی را داشته است.

شنبه - 26 اسفند 96‏

مس رفسنجان - نساجی مازندران، ساعت ‏15‏، ورزشگاه شهدای رفسنجان ‏
امید سعیدفر – مهدی شفیعی – عباس سعادت – وحید مالکی – ناظر: حسین عرب براقی

ماشین سازی تبریز - ملوان بندرانزلی، ساعت ‏15‏، ورزشگاه بنیان دیزل ‏ تبریز ‏
وحید صالحی – یعقوب حجتی – محمد شاکر – ابوالفضل دوستی – ناظر: صادق نوری

فجرسپاسی شیراز - آینده سازان برق جدید ‏شیراز، ساعت ‏15‏، ورزشگاه شهید دستغیب ‏ شیراز ‏
ایمان کهیش – مرتضی هوشیار – سعید زیبا – محمدرضا تارخ – ناظر: سعید بطحایی

صبای قم - مس کرمان، ساعت ‏15‏، ورزشگاه یادگار امام ‏ (ره) قم ‏
ناصر جنگی – ایوب غلامزاده – جعفر رهبرفام – علی صباحی – ناظر: رضا دهقان

بادران تهران - اکسین البرز، ساعت ‏15‏، ورزشگاه کارگران ‏ تهران ‏
پیام حیدری – بابک عباسقلی زاده – رحیم حاجیلو – امید جمشیدی – ناظر: محمدحسین اسدی

ایرانجوان بوشهر - راه آهن تهران- ساعت ‏15:15‏- ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر ‏
داریوش احمدی – براتعلی مولوی – محمدرضا طالبی – رضا کریمی – ناظر: زاهد بحرینی

نفت مسجدسلیمان - شهرداری ماهشهر، ساعت ‏15:15‏، ورزشگاه شهید بهنام ‏محمدی مسجدسلیمان
کمیل غلامی – عسگر محمدی – مرتضی کاظمیان – عبدالنبی پورخلف – ناظر: ابوطالب طاهریان

دوشنبه 28 اسفندماه 96

خونه به خونه مازندران - گل گهر ‏سیرجان، ساعت ‏15‏، ورزشگاه هفتم تیر ‏ بابل ‏
حسن اکرمی – یعقوب سخندان – یوسف مغروری – عباس مهدی زاده – ناظر: علی اکبر جهانی

آلومینیوم اراک - شهرداری تبریز، ساعت ‏15‏، ورزشگاه امام خمینی ‏ (ره) اراک ‏
عباس راکی – رحیم حاجی پور – ولی کاوسی – رضا قاسمی – ناظر: حمید نظری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما