شناسهٔ خبر: 24632003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفير روسيه درانگليس:‌ پرونده اسکريپال به بازي شطرنج شباهت پيدا کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما سفير روسيه در انگليس روز جمعه اعلام کرد تعامل و همکاري ميان مسکو و لندن بر سر ماجراي مسموميت سرگئي اسکريپال جاسوس سابق دوجانبه روس ،‌به بازي شطرنج شباهت پيدا کرده است.
به گزارش خبرگزاري ايتارتاس از مسکو ، الکساندر ياکوونکو در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا 24 با بيان اين مطلب اعلام کرد : « اين يک بازي بزرگ شطرنج است که ما با انگليس وارد شده ايم. همه اين جار و جنجال اطلاعاتي که به راه افتاده است دير يا زود فروکش خواهدکرد چون چيزي براي برافروختن بيشتر آن وجود ندارد. تاکنون حتي يک سند و مدرک مستدل يا اطلاعات موثق درباره اين پروند منتشر و فاش نشده است. »‌
ياکوونکو افزود روسيه با انگليس در خصوص تعامل و همکاري در روند تحقيقات در خصوص پرونده مسموميت اسکريپال و دخترش در انگليس دچار مشکلات جدي شده و مسکو پاسخهاي لازم را از لندن در اين رابطه دريافت نکرده است.
وي تصريح کرد : « مشکل اينجاست که هيچکس تاکنون تصاويري از يوليا اسکريپال و پدرش مشاهده نکرده است ، هيچکس نمي داند آنها هم اکنون در چه شرايطي هستند ، و هيچکس نمي داند تحقيقات تا کجا پيش رفته و چه نتايجي داشته است. دولت انگليس از پاسخگويي به اين سئوالات طفره مي رود و اين نقض قوانين بين المللي به ويژه کنوانسيون وين به شمار مي رود. ولي متاسفانه دولت انگليس همچنان به رويکرد دوران استعماري خود در اين باره ادامه مي دهد. »‌
ياکوونکو تصريح کرد انگليس از همکاري با روسيه در رابطه با ديگر درخواست هاي مسکو نيز خودداري مي کند و به همکاري با روسيه به ويژه در خصوص نگراني درباره شناسايي ماده سمي تمايلي نشان نمي دهد.

نظر شما