شناسهٔ خبر: 24630225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حوادث تلخ و شیرین سال 96 جزئی از حکمتهای الهی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادقی پور شامگاه پنجشنبه در آخرین جلسه شورای اداری طارم عملکرد دولت در این شهرستان را قابل قبول و رضایتمند برشمرد و افزود: 2

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادقی پور شامگاه پنجشنبه در آخرین جلسه شورای اداری طارم عملکرد دولت در این شهرستان را قابل قبول و رضایتمند برشمرد و افزود: 2 بخش از مشکلات شهرستان که از مشکلات عمده و اساسی مردم بود در سالهای قبل و بخصوص در سال 96 با پیگیریها و تلاش مسئولان برطرف شد.
وی افزود: در بخش راه در تمامی زمینه های اعم از بازگشایی، بهسازی و همچنین در حوزه گازرسانی نیز در اکثر روستاهای شهرستان پیشرفت و توسعه چشم گیری را مشاهده می کنیم که این امر جز با تلاش و مساعدت مسئولان شهرستان میسر نمی شد.
حجت الاسلام صادقی پور به خصوصیات دهگانه پیامبر اکرم(ص) از زبان امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان کشور و به تبع آنان مدیران شهرستان باید این 10 ویژگی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در کارهای پیش رو رضایتمندی مردم را جلب نمایند
وی اظهار کرد: برگزاری 2 انتخابات بزرگ در ایران آن هم به موقع و مطابق با قانون اساسی که جزء سرمایه های بزرگ کشور است، حضور حداکثری مردم کشور در راهپیمایی مناسبتهای مختلف در سال 96، شلیک موشک های میان برد از خاک کشور به سمت مقر تکفیری ها در کشوری دیگر که نشان از قدرت و توان موشکی ایران بود، همه از شیرینی های سال 96 است که موجبات یاس و نا امیدی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را فراهم کرد.
وی در ادامه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه، حادثه سقوط هواپیمای ATR تهران- یاسوج، حادثه کشتی سانچی و 10ها حوادث خرد و کلان دیگر را از تلخی های سال 96 برشمرد و تصریح کرد: حوادث تلخ با تمام تلخی و ناگواری اش، لازمه زندگی و این دنیا می باشد و این حوادث فقط مربوط به کشور ما نیست و در تمامی نقاط دنیا روی می دهد.
حجت الاسلام صادقی پور به بهره برداری برخی سودجویان داخلی و خارجی از این حوادث تلخ اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری سیاسی و تخریب دولت و نظام با استفاده از این حوادث کار بسیار ناپسندی است که مردم کشور باید با بصیرت با این قبیل توطئه ها مقابله کنند و نگذارند خدمات دولت و نظام نادیده گرفته شود.
امام جمعه شهرستان طارم حوادث چهارشنبه سوری آخر سال را یکی دیگر از حوادث تلخ سال جاری برشمرد و افزود: با توجه به کاهش تعداد کشته ها و مصدومین نسبت به سالهای قبل باز هم شاهد 4 کشته و نزدیک به 3هزار نفر مصدوم در سطح کشور بوده ایم.
وی متذکر شد: در این قبیل حوادث بیشتر خود مردم می توانند دخیل باشند و عوامل خارجی تاثیری در حوادث این روز ندارند، پس لازم است مسئولین با فرهنگ سازی برای کاهش این حوادث و همچنین کوتاه کردن دست سودجویان در جهت واردات مواد محترقه تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.
صادقی پور هدر رفت آب را یکی دیگر از مشکلات اساسی و حیاتی شهرستان برشمرد و بیان کرد: ضروری است اتاق فکری در شهرستان تشکیل و برنامه هایی در جهت شناسایی مشکلات و راه حل رفع آن تدوین شود و درنهایت مشخص شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به نقش احزاب و گروه ها بیان کرد: احزاب و گروهها برای رفع مشکلات جامعه و مردم به مجلس راه پیدا کرده اند، بنابراین نباید منافع ملی فدای منافع حزبی و شخصی شود.
علی وقفچی اظهار کرد: بی تردید پیشی گرفتن منافع حزبی و شخصی از منافع ملی در مجلس، ظلمِ در حق ملت و پایه گذار فساد در جامعه خواهد بود‌.
وقفچی درباره برنامه های مجلس برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال گفت: بحث عدالت در اشتغال، یکی از برنامه های مجلس برای حل معضل بیکاری و کاهش آن است، با توجه به اینکه پیشنهاد این طرح در کمیسیون تلفیق فاقد آرای لازم شد، خوشبختانه با نگاه مثبت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات ایجاد شده توسط بانکها و موسسات مالی توسط مجلس سخن گفت و یادآور شد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی چنانچه مشتریان بدهی خود را از تاریخ سررسید تا پایان شهریور 97 تسویه کنند، بانک‌ها و موسسات مالی و بانکی مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه این مشکل تهدیدی برای حوزهٔ تولید کشور بود، پیشنهاد شرط و شروط بخشودگی جرائم بدهکاران بانکی با پیگیری مجلس در کمیسیون تلفیق با 82 درصد آرا و در صحن علنی مجلس نیز با 81 درصد آرا تصویب شد و در نهایت نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.
نماینده مرد زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی؛ پیگیری اصلاح شرایط اقلیمی شهرستان طارم در مورد تعرفه شرکتهای خدمات رسان و همچنین پیشنهاد جابجایی تیرهای چراغ برق در معابر عمومی بدون دریافت هزینه، از طریق نشست با وزیر نیرو، پیگیری و تلاش درجهت تامین اعتبار پروژه های سدسازی نیمه تمام در استان، اعلام مطالعات انجام پذیرفته در مورد احداث سدهای معیشتی به مجلس شورای اسلامی، تلاش درجهت برندسازی محصول زیتون شهرستان طارم از طریق پیشنهاد و کاشت یک عدد نهال زیتون در محوطه مجلس با حضور 6 نفر از سفرای کشورهای مختلف با شعار ایران منادی صلح در جهان، پیگیری اعتبارات راههای مواصلاتی شهرستان طارم و پیگیری و تلاش در مورد اعتبارات مورد نیاز برای توسعه بیمارستان شهدای طارم را از جمله برنامه ها و تلاشهای خود در مجلس شورای اسلامی در سال 96 برشمرد.
6085/9886
انتهای پیام

نظر شما