شناسهٔ خبر: 24622826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نام «گلمراد حلیم‌اف» در لیست تحریم‌های سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل متحد «گلمراد حلیم اف» فرمانده سابق نیروهای ویژه تاجیکستان که در سال 2015 میلادی به سازمان تروریستی داعش پیوست را تحریم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد «گلمراد حلیم اف» فرمانده سابق نیروهای ویژه تاجیکستان که در سال 2015 میلادی به سازمان تروریستی داعش پیوست را تحریم کرد.

در این فهرست نام افرادی منتشر شده که با سازمان‌های تروریستی داعش و القاعده رابطه دارند.

در میان افراد تحریم شده اسم حلیم اف فرمانده سابق نیروهای ویژه وزارت کشور تاجیکستان نیز درج شده است.

علاوه بر این در این فهرست نام فردی با تخلص «حسن التاجیکی» نیز وارد شده است.

این تحریم‌ها تمام کشورهای عضو سازمان ملل را موظف می‌کنند که از ارائه هر نوع سلاح و مهمات، قطعات یدکی و کمک و آموزش‌های نظامی به افراد تحریم شده، خودداری کنند.

همچنین سازمان ملل از تمام کشورهای عضو تقاضا می‌کند که هر گونه حساب بانکی، اموال و دارایی مربوط به اشخاص مذکور را به سرعت بلوکه کنند.

تحریم‌های مذکور همچنین کشورهای عضو این سازمان را موظف می‌کند که از ورود و خروج اشخاص تحریم شده به کشورهای خود جلوگیری کنند.

گلمراد حلیم اف نخستین شهروند تاجیکستان است که تحت تحریم‌های ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار می‌گیرد.

وی ماه آوریل سال 2015 از تاجیکستان ناپدید شد و در ماه می همان سال با انتشار پیام ویدیویی از پیوستن خود به داعش خبر داد.

چندین بار اطلاعاتی درباره کشته شدن وی در سوریه منتشر شد اما تا کنون موضوع زنده و یا کشته شدن وی از سوی مقامات رسمی به طور کامل تصدیق یا رد نشده است.

«رمضان رحیم زاده» وزیر کشور تاجیکستان در نشست مطبوعاتی ماه فوریه خود اظهار داشت: «دوشنبه» از سرنوشت حلیم‌اف اطلاعی ندارد.

انتهای پیام/.

نظر شما