شناسهٔ خبر: 24622559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشت| بررسی روند امتیازگیری سپیدرود در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ برتر

R7877/P1494/S6,71/CT7

سپیدرود امسال پس از ۲۵ سال به سطح نخست فوتبال ایران بازگشت تا فوتبال کشور را پس از چندین سال سر و کله زدن و دیدن تیم‌های تکراری با ادبیات جدیدی روبه‌رو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سپیدرود در پایان هفته بیست و پنجم و در حالی که تنها 5 هفته به پایان لیگ باقی مانده است، شرایط مطلوبی در لیگ ندارد و فاصله‌اش با تیمی که سقوط می‌کند تنها چند گل زده بیشتر است.

این خبر،‌ خبر خوبی برای تیمی که هواداران پرشماری دارد و قصد داشت تا با استمرار حضورش در لیگ برتر حرف‌های جدیدی در فوتبال ایران بزند نخواهد بود.

سپیدرود که توانسته بود با ثابت نگه داشتن کادر فنی و استخوان‌بندی اصلی تیم، طی دو سال دو صعود پی در پی داشته باشد، طبیعتاً لیگ برتر را با همان مربی موفقی آغاز کرد که این تیم را به لیگ برتر رهنمون ساخته است.

اما در پایان دور رفت در یک نیمه شب کذایی در حالی که نظرمحمدی تیمش را برای حضور در دور برگشت آماده می‌کرد به ناگاه توسط فردی به نام "کیومرث بیات" که تا پیش از این از او به‌عنوان متقاضی خرید نام برده می شد کنار گذاشته شد و به جایش "روانخواه"، کمک مربی مستعفی نظرمحمدی سکان را تنها برای دو بازی در دست گرفت.

پس از آن با تغییر مالکیت و کنار رفتن مالک موقت باشگاه، "تن‌زاده" زمام امور را به‌دست گرفت و در نخستین اقدام با برکناری روانخواه، علی کریمی را به سرمربیگری سپیدرود انتخاب کرد.

در این میان سئوالی که هرگز کسی جوابی برای آن نیافت این بود که چگونه می‌شود فردی که از او به‌عنوان متقاضی خرید یاد می‌شد و نه امضای وی در فدراسیون معرفی شده بود و نه به‌صورت قانونی هیچ‌گاه مالک سپیدرود شد، اختیار و اجازه برکنار کردن سرمربی قانونی سپیدرود و جایگزین کردن فردی دیگر را به‌دست آورد.

سپیدرود لیگ را با نظرمحمدی بسیار ناامیدکننده آغاز کرد و در سه بازی نخست متحمل دو باخت دو بر یک برابر نفت و سیاه جامگان در تهران و رشت و یک باخت یک بر صفر برابر گسترش فولاد در تبریز شد.

اما بازگشت سپیدرود علی نظرمحمدی به بازی‌ها از هفته چهارم آغاز شد و ابتدا موفق شد در رشت پیکان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و سپس در اصفهان از سپاهان یک امتیاز بگیرد و در رشت، نفت آبادان را با دو گل بدرقه کند و در نهایت با استقلال خوزستان در اهواز مساوی کند.

در هفته بعد، سپیدرود در خانه به استقلال تهران دو بر یک باخت اما در دو هفته متوالی توانست در تهران با سایپا به تساوی یک بر یک دست پیدا کند و در رشت تیم پدیده را دو بر یک شکست دهد تا در پایان هفته دهم دور رفت با سه برد و سه تساوی و 4 باخت و 9 زده و 9 خورده و کسب 12 امتیاز در رتبه هشتم لیگ برتر جای بگیرد.

در دور برگشت و با برکناری نظرمحمدی، سپیدرود در دو بازی تحت اختیار روانخواه، در بازی نخست نفت تهران را در رشت سه بر یک شکست داد و در مشهد با دو گل، مغلوب سیاه جامگان شد تا بلافاصله روانخواه جای خود را به کریمی بدهد.

کریمی در نخستین مسابقه‌اش در خانه به گسترش فولاد دو بر یک باخت و در تهران با پیکان مساوی کرد تا نخستین امتیازش را کسب کند؛ نخستین برد سپیدرود با کریمی برابر سپاهان در رشت با دو گل رقم خورد اما در هفته بعد با دریافت سه گل در آبادان، سنگین ترین شکست فصل بر سپیدرود تحمیل شد.

تساوی جنجالی برابر استقلال خوزستان در رشت و سپس باخت مجدد سه بر صفر در تهران برابر استقلال، کریمی را تا استعفا پیش برد اما او ماند تا در رشت بتواند سپیدرود در یکی از زیباترین بازی‌های فصل خود سایپای علی دایی را با دو گل مغلوب کند.

در نهایت سپیدرود آخرین بازی سال را در مشهد با یک گل به پدیده واگذار کرد تا در دور برگشت با سه برد، دو تساوی و 5 باخت، 9 زده و 14 گل خورده و تفاضل منهای 5 و کسب 11 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول دور برگشت جای گیرد تا در مقایسه با دور رفت در چنین روزی 4 مرتبه پایین‌تر باشد.

در مقایسه دور رفت و برگشت سپیدرود با هم به جز یک امتیازی که کمتر گرفته و چهار پله‌ای که سقوط داشته، به آمار ضعیف‌تر گل‌های خورده می‌رسیم که 14 گل خورده در برابر 9 گل خورده دور رفت که از دو باخت سنگین سه بر صفر نشأت می‌گیرد موجب می‌شود اگر در روزهای آخر سرنوشت این تیم به گل‌شماری برسد، کار گره بخورد.

سپیدرود در ده بازی ابتدایی به مانند دور رفت 5 بازی میزبان بوده و 5 بازی مهمان و هم در دور رفت و هم برگشت نه تیم علی نظرمحمدی و نه علی کریمی نتوانستند در خارج از خانه بردی به‌دست بیاورند.

در ادامه بازی‌ها اما کفه ترازو به سود سپیدرودی است که در خانه بهتر امتیاز می‌گیرد و این تیم برعکس دور رفت که در 5 بازی آخر سه بازی بیرون از خانه رفته، حالا کریمی این شانس را دارد که در رشت برابر پارس جنوبی، تراکتور و فولاد بازی کند و برای مسابقه با ذوب آهن و پرسپولیس به اصفهان و تهران برود.

اکنون باید دید در این 5 بازی در نهایت کریمی با کسب امتیازات بیشتر از نظرمحمدی می‌تواند سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کند و مبلغ کلانی که مالک جدید باشگاه برای قرارداد با وی پرداخته کرده را توجیح کند و یا اینکه نتایج احتمالی ضعیف سپیدرود، برکناری مشکوک نظرمحمدی را زیر سئوال می‌برد.

گزارش از رادنی دیدار

انتهای پیام/ ع

نظر شما