شناسهٔ خبر: 24622450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای ۷۵ طرح اطلاعاتی و عملیاتی در راستای امنیت و آرامش مردم

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، گفت: مهم‌ترین برنامه پلیس در سال ۹۷ تأمین امنیت راهیان نور در مناطق عملیاتی و ایام نوروز و اربعین حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار نورعلی یاری، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: سال ۹۶ سالی بود که بحران‌های سختی را پشت سر نهادیم و نظام با چالش‌هایی روبرو شد، اما با هدایت‌های رهبر انقلاب و میدان‌داری نیروی‌های انتظامی و نظامی از این بحران‌ها به‌سلامت عبور کردیم.

 

وی، بابیان اینکه مهم‌ترین حادثه‌ای که دل همه را رنجور ساخت، زلزله کرمانشاه بود، ابراز کرد: در این عرصه نیز نیروی انتظامی استان به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شدند و در کنار دیگر مجموعه‌ها خدمت‌رسانی و نقش‌آفرینی کردند.

 

 فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، با اشاره به اینکه چالش اصلی ما اغتشاشاتی بود که رخ داد که نیروی انتظامی مقتدرانه آن را هدایت و نظارت کرد، ابراز کرد: در جریان این اغتشاشات نیروی انتظامی زخمی داد، اما کوچک‌ترین اتفاقی برای مردم عزیز هم استانی نیفتاد و افتخار ما این است که کشته‌ای در این زمینه نداشتیم.

 

سردار یاری، با تأکید بر اینکه بحران‌های منطقه‌ای ازجمله یمن در حال جریان است که با حضور مقتدرانه کشور ایران این جبهه در حال شکست است، افزود: در سال ۹۶ از تمام امکانات برای امنیت مردم استفاده شد تا آرامش خاطر مردم حاصل شود.

 

وی، بابیان اینکه امنیت جز با مشارکت مردم و مسئولین مقدور نیست، یادآور شد: مهم‌ترین اولویت‌های سال ۹۶ ارتقا امنیت اجتماعی بود که در استان این بستر فراهم شد و اجازه داده نشد که زشتی‌های اجتماعی در استان شکل گیرد و در این راستا تعدادی از مجرمین و اراذل‌واوباش دستگیر شد و با آن‌ها قدرتمندانه برخورد گردید.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، بابیان اینکه درمجموع ۷۵ طرح اطلاعاتی و عملیاتی به‌ویژه در خصوص مواد مخدر و سرقت صورت گرفته است، افزود: به نسبت سال قبل شاهد کاهش ۱۷ درصدی سرقت مسلحانه بودیم و حدود ۵۰۲۴ خودرو و موتورسیکلت که آسایش مردم را برهم زده بودند توقیف‌شده و همچنین ۲۳ طرح اطلاعاتی و عملیاتی در خصوص مبارزه با مواد مخدر اعمال شد.

 

سردار یاری، با اشاره به اینکه ۳۳ باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است، گفت: کشف ۳۹ هزار عدد قرص‌های روان‌گردان از دیگر اقدامات ب در حوزه مواد مخدر بود و پلیس امروز با امکانات مدرن با تجهیزات نوین، در خصوص فضای مجازی بر این فضا مدیریت دارند.

وی، بابیان اینکه رسیدگی به ۲۹۵ مورد پرونده و کشف ۹۰ درصدی جرم در فضای مجازی و کلاه‌برداری‌های مالی و ۸۰۰ اقدام مجرمانه مربوط به سراسر کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: کشف ۱۵۸ قطعه انواع اشیا با قدمت تاریخی، کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد تومان و مقابله با قاچاق سوخت از دیگر اقدامات نیروی انتظامی بوده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، کشف یک‌میلیون و دویست هزار مواد محترقه خطرناک در استان در آستانه پایان سال را از دیگر فعالیت‌های این نیرو عنوان کرد و گفت: در حوزه خدمات قضایی، مشاوره‌ای و مددکاری تعداد ۵۹ هزار و ۱۳۸ مورد پرونده ایجادشده که از این مجموع ۲۹۳ هزار برگه اوراق قضایی ابلاغ‌شده است.

 

سردار یاری، بابیان اینکه بیش از ۶۹۵۰ فقره در دوایر نیروی انتظامی به سازش کشیده شده است که اقدامی مهم است، اظهار کرد: در حوزه خدمات انتظامی، صدور ۲۵ هزار جلد گذرنامه با رشد ۷ درصدی به مردم ارائه‌شده و همچنین صدور ۹۷۲۰ جلد گواهینامه رانندگی و ۸۲۵۵ فقره استعلام سوابق افراد و رسیدگی به ۱۰۹۵ تماس عملیاتی پلیس ۱۱۰ از دیگر اقدامات این نیرو بوده است.

 

وی، مهم‌ترین برنامه پلیس در سال ۹۷ تأمین امنیت راهیان نور در مناطق عملیاتی و ایام نوروز و اربعین حسینی عنوان و خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انتظامی استان ایلام از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین در آماده‌باش کامل بوده و شعار پلیس در ایام نوروز شادی بهاری همراه بانظم و امنیت است.

 

نظر شما