شناسهٔ خبر: 24622146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد:

کشف ۵۰۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان ایلام

ایلام-فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف ۵۰۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار نورعلی یاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۹۶ از همه ظرفیت های سازمانی جهت تامین امنیت و آرامش مردم بهره گیری شد و با استفاده از مدیریت همکاران در گوشه و کنار استان یک آرامش و آسایش خیال را برای مردم با مشارکت مردم رقم زدیم. 

وی افزود: مهمترین اولویت های سال ۹۶ ارتقا امنیت اجتماعی بود که این خود جزو دغدغه های مقام معظم رهبری است که در استان این بستر را فراهم کردیم و تعدادی از مجرمین و اراذل اوباش و افرادی که باعث سلب آرامش و آسایش مردم شدند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ کاهش ۵۱ درصدی سرقت و زورگیری را داشتیم و نیز شاهد کاهش ۸ درصدی در سرقت مغازه ها و کاهش ۱۳ درصدی سرقت احشام بوده ایم، یکی از دغدغه های ما بحث سرقت احشام است زیرا منبع درآمد برای تامین و امرار معاش  مردم است.

یاری تصری کرد: ضمن این که افزایش ۷ درصدی سرقت های خرد را داشتیم که این موضوع  خود ناشی از بیکاری است، اگر ما امروز افزایش سرقت های خرد و سرقت های داخل اتومبیل را داریم ناشی از بیکاری است.

کشف حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: امسال کاهش چشمگیر شرارت و چاقوکشی را داشتیم، نزدیک به ۳۳ مورد ارتکاب به قتل را در سطح استان رخ داده است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود:  در راستای ارتقای امنیت اجتماعی ۵ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که آلودگی های صوتی و آسایش و امنیت مردم را بر هم می روند توقیف شد.

وی تصریج کرد:  ۳۳ مورد باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده، تعداد زیادی از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: کشف حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۶ را داشتیم.

سردار یاری تصریح کرد:  کشف ۳۹ هزار عدد قرص های روان گردان از دیگر اقدامات این حوزه در سال ۹۶ بود، کشف ۹۰ درصدی جرم در فضای مجازی که بیشترین جرم در حوزه  فضای مجازی کلاهبرداری بوده است، در این راستا بیش از ۸۰۰ اقدام مجرمانه در فضای مجازی مربوط به استان های سراسر کشور را داشتیم.

مبارزه جدی با کالای قاچاق در استان

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با کالای قاچاق اولین اقدام در سال ۹۶، ایستگاه های بازرسی در ورودی استان بیشتر شده است، همچنین کشف تعداد زیادی سلاح غیر مجاز در استان نسبت به سال گذشته را داشتیم، مقابله با قاچاق سوخت از طریق مرز استان و افزایش چند درصدی کشف از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

یاری افزود:  کشف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مواد محترقه و آتش زا در سال ۹۶ از دیگر اقدامات موثر این حوزه بوده است.

وی افزود: یکی از وظایف ما به عنوان ضابط دستگاه قضایی است که در این راستا تعداد پرونده های تشکیل شده ۵۹ هزار و ۱۳۸ پرونده قضایی بوده است، اجرای موثر بیش از ۵۹ هزار و ۳۱ حکم قضایی در راستای تحقق قضایی در سال ۹۶ انجام گرفته است.

وی گفت: در حوزه پلیس راهور اقدامی که در این راستا انجام گرفته تجهیزات فناوری های نوین است در طول این کمتر از ۲ سال در استان ناوگان خودرویی استان را نوسازی کردیم.

وی افزود: مهمترین برنامه های نیروی انتظامی در سال ۹۷ اولین برنامه تامین امنیت و آرامش کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی است، همچنین در ایام نوروز کل مجموعه فرماندهی انتطامی در آماده باش از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین هستیم که امنیت و آرامش را در بین مردم ایجاد شود، همچنین در سال ۹۷ از مهمترین برنامه ها اربعین است.

نظر شما