شناسهٔ خبر: 24619902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

27 درصد آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری در آذربایجان غربی عابر بودند

باقر بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد که آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال تنها تهیه و استفاده کنندگان از مواد

صاحب‌خبر - باقر بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد که آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال تنها تهیه و استفاده کنندگان از مواد محترقه نیستند و دیگر افراد نیز ممکن است در معرض آسیب قرار گیرند.
وی اضافه کرد: امسال همچنین علاوه بر مصدومیت 201 نفر استفاده کننده از مواد محترقه در حوادث چهارشنبه آخر سال، یک نفر از کارکنان اورژانس نیز مصدوم شده بود که حال عمومی خوبی دارد.
وی اظهار کرد: بیش از 70 درصد مصدومیت های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در آذربایجان غربی به دست و چشم افراد وارد شده و همه پنح قطع عضو نیز مربوط به دست استفاده کنندگان از مواد محترقه بوده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: سهم مردان در مصدومیت های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان 197 نفر و حدود 71 درصد است و زنان تنها سهم 80 نفری و 29 درصدی در این حوزه داشته اند که نشان از توجه ویژه بانوان در استفاده نکردن از مواد محترقه دارد.
بهرامی با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها والدین می توانند در کاهش مصدومیت ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال بیشترین اثرگذاری را داشته باشند، ادامه داد: بیشترین سهم مصدومان در استان مربوط به نوجوانان 10 تا 20 سال است که نقش تربیتی والدین در این سنین بسیار مثمرثمر به نظر می رسد.
وی با ابراز خرسندی از نبود مورد فوتی در استان در حوادث چهارشنبه سوری امسال گفت: 117 نفر شامل حدود 42 درصد مصدومان این حوادث مربوط به شهر ارومیه است که بیشتر از سهم جمعیتی مرکز استان بوده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی طبق بررسی های صورت گرفته جزو استان های با بیشترین حوادث و مصدومیت ها در چهارشنبه آخر امسال به شمار رفت.
8137/7129/2093
انتهای پیام

نظر شما