شناسهٔ خبر: 24618100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دیده بان حقوق بشر مطرح کرد؛

بدرفتاری با شاهزاده‌های زندانی ضربه سنگینی به ادعا‌های ولیعهد سعودی می‌زند

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد بدرفتاری با شاهزاده‌های زندانی در هتل ریتز کارلتون ضربه سنگینی به ادعا‌های ولیعهد عربستان می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق درباره بدرفتاری با برخی شاهزاده های بازداشت شده متهم به فساد در عربستان سعودی شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات عربستان سعودی خواست درباره اتهامات مربوط به بدرفتاری با بازداشت شدگان متهم به فساد در این کشور رسیدگی کنند.
این سازمان اعلام کرد بدرفتاری با این افراد در هتل ریتز کارلتون ضربه سنگینی به ادعا های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است که خود را یک تغییرخواه می داند.
گزارشگر شبکه العالم در گزارشی گفت: خبر های مربوط به شکنجه شاهزاده ها و مسئولان سابق سعودی که در چارچوب طرح مبارزه با فساد در عربستان، در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، خشم سازمان های حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر را برانگیخته است. این سازمان از مقامات عربستان خواست فورا درباره بدرفتاری با این افراد تحقیق و از مسئولان بازخواست کنند.

این سازمان به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد که نوشته بود هفده تن از شاهزاده ها و تجار و مسئولان دولتی کنونی و سابق که در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، به سبب شکنجه جسمی درخواست معالجه کرده بودند.

این در حالی است که یکی از آن ها در مدت بازداشت جان خود را از دست داد در حالی که بدن وی به شدت متورم شده بود و آثار سوختگی روی بدن وی دیده می شد.
در ادامه گزارش آمده است: انتقادات سازمان دیده بان حقوق بشر در خصوص حقوق بشر در عربستان سعودی، چیز تازه ای نیست. این سازمان در سال های اخیر، اتهامات زیادی را در خصوص شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان ها و بازداشتگاه های عربستان سعودی ثبت کرده است. استفاده دادگاه های عربستان سعودی از اعترافات گرفته شده از بازداشت شدگان، تحت شکنجه برای صدور احکام سنگین از جمله احکام اعدام علیه آنها، از دیگر مواردی است که سازمان دیده بان حقوق بشر ثبت و ضبط کرده است. بازداشت افراد بدون طرح هرگونه اتهام علیه آن ها و نیز اعمال فشار بر بازداشت شدگان برای پذیرفتن مجازات زندان، از جمله مواردی است که علیه دستگاه قضایی عربستان به ثبت رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما