شناسهٔ خبر: 24618049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس شوراهای حل اختلاف: دولت به قول خود در تخصیص بودجه عمل کند

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور از مسئولان دولت خواست به قول خود در زمینه تخصیص بودجه عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی احمدی میانجی در همایش سراسری سرپرستان شوراهای حل اختلاف استان تهران ضمن ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد شوراهای حل اختلاف در سال گذشته، نحوه تخصیص پاداش ها و عدم تسویه حساب دولت با شوراها را تشریح کرد و گفت:  اگر مسئولین دولت، قول خود در تخصیص بودجه شوراها را به زودی عملی کنند ما به لحاظ کیفی و کمی تا 50 درصد افزایش خواهیم داشت.

معاونت رئیس قوه قضائیه با اشاره به مهم بودن استان تهران تصریح کرد: علی رغم پیگیری ها و تلاش های زیادی که صورت گرفته، نتوانسته ایم به نحو شایسته قدردان خدمات همکارانمان در شوراها باشیم و از این بابت عذرخواهی می کنیم.

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با ذکر روایاتی از امام معصوم (ع) تأکید کرد:در همه امور و به ویژه در خدمت رسانی به مردم و پاسخ دهی به ارباب رجوع رضای خداوند را مدنظر قرار داده و خوشرو و خوش رفتار باشید.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: از تلاش ها و زحمات خانواده بزرگ شوراهای حل اختلاف که بخش قابل توجهی از امور قضایی کشور را برعهده دارند قدردانی کرده و از مسئولین زحمت کش اعم از قضات، اعضاء و کارکنان که در سال جاری علی رغم رشد کمی قریب به 10 درصدی حجم پرونده ها، تلاش بیشتری از خود نشان دادند تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سال 96 سال پرکاری بوده و در 15 واحد قضایی جابجایی صورت گرفت اظهار امیدواری کرد سال آینده سالی توأم با موفقیت و دستیابی به اوج عدالت در دستگاه قضایی کشور باشد .

همچنین در ابتدای این مراسم رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت:  در سال 1396 تمام مجتمع های سطح استان تهران از نظر سامانه های الکترونیکی تجهیز شده و اعضاء و کارکنان با اهتمام بسیاری، بار سنگینی از حجم پرونده های محاکم دادگستری را برداشته و در عین حال امر خداپسندانه صلح و سازش بین اصحاب دعوا را به طور جدی دنبال کرده که منجر به افزایش آمار پرونده های سازشی در سطح کشور شده است.

دریانی با اشاره به پیگیری های مجدانه حجت الاسلام احمدی میانجی و اسماعیلی از اهتمام ویژه ایشان و دیگر مسئولین در ارتقاء جایگاه شوراها تقدیر و تشکر کرد و از افتتاح مجتمع ویژه لیزینگ به عنوان دومین مجتمع فعال در این زمینه خبر داد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما