شناسهٔ خبر: 24617991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طی نامه‌ای صورت گرفت

دعوت دفتر تحکیم وحدت از «وزیر نفت» برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی به سوالات آنها

دفتر تحکیم وحدت ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون عدالت، طی نامه‌ای از زنگنه وزیر نفت دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه پاسخگوی سوالات دانشجویان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر تحکیم وحدت ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون عدالت، طی نامه‌ای از زنگنه وزیر نفت دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه پاسخگوی سوالات دانشجویان باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

« جناب آقای مهندس زنگنه
وزیر محترم نفت

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند متاسفانه همزمان با حادثه نفت‌کش سانچی که منجر به شهادت 32 نفر از هموطنان عزیزمان گردید، خبر متأثر کننده ی دزدی 100 ملیاردی از جانب مدیر دوتابعیتی محنت این مسئله را برایمان سنگین‌تر کرد.

دفتر تحکیم وحدت با تکیه بر رسالت مطالبه گری خود از مسئولان برآن شد که سوالاتی را پیرامون عدالت اقتصادی از شیخ الوزراء کابینه دوازدهم، که 26سال از عمر خود را در وزارتخانه های گوناگون گذرانده مطرح کند.

به گفته دادستان محترم تهران و برخلاف اظهارات روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، فساد مدیران دوتابعیتی از سال 95 آغاز گردیده بود این در حالی بود که دستگاه اجرایی شما در وهله اول هیچ نظارتی بر این متخلف دوتابعیتی نداشته بود و بعد از خروج اموال بیت المال و خانواده خود متوجه خطای فاحش وی گردید.

این بی تدبیری در شرکت نفت و علی‌الخصوص مدیران نفتی، مسئله بود که در سال‌های گذشته نیز به طور محرز به چشم می‌خورد. همزمان با تصدی شما در وزارت نفت در دوره اصلاحات قرارداد ننگین کرسنت پشت پرده خیانت‌ها با مخالفت دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت جناب آقای روحانی انجام گردید و متحمل خسارت 50ملیارد دلاری از بیت المال در برهه خطیر تحریم ها تحمیل گردید و در ادامه این روند، صادرات رایگان نفت به کشور همسایه که حامی تروریست های داعش بود حاصل گردید و در انجا نیز جریمه 1.9میلیارد دلاری بر بیت المال تحمیل گردید.

مسئله بعدی حکایت بورسیه دانشجویان نفت است که نشان از بی توجهی شما به ظرفیت‌های داخلی و خلاف تعهد آموزشی با این دانشجویان دارد.

جناب شیخ الوزراء این امید شما در بهبود وضع اقتصادی در وزارت نفت که حاصل آن خیانت شرکت توتال در شرایط بحرانی و خسارت کرسنت بود، آیا جز با اتکاء بر همین دانشجویان و شرکت های داخلی مهیا نمی گردید؟! چرا که روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی،که فرماندهان ارشد نظامی به بن بست رسیده بودند این جوانان مومن و انقلابی بودند که با مقاومت مقابل رژیم بعث عراق حماسه آفریدند.

البته این خسارات عظیم و تفاوت آن با مدیران روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی که شاهد آن هستیم جز عدم تقویت روحیه جهادی و انقلابی بین برخی مدیران نفتی حال حاضر در شرکت نفت نبوده است و این گونه مفاسد همزمان با انحرافات مردمی بر مسئله اقتصادی منجر به تشدید آن می‌گردید. و در حالی که بازگشت اموال به بیت المال را نیز سخت‌تر می کند.

مسئله پایانی اظهارات جنابعالی پیرامون عدم شفافیت در قراردادهای نفتی است. از سخنان شما چنین برداشت می‌گردد که حضرتعالی اجنبیان را بیشتر از مردم ایران در امور قراردادهای نفتی محرم می‌دانید؟
در انتها از شما دعوت می‌کنیم ضمن پاسخگویی کتبی، در یکی از دانشگاه‌ها حضور به عمل رسانید و به طور مستقیم سخن بفرمایید.»

انتهای پیام/

نظر شما