شناسهٔ خبر: 24616652 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

به استناد گزارش دیده بان شفافیت و عدالت؛ به‌رغم تاکیدات در زمینه بهره گرفتن از اپلیکیشن‌های داخلی به جای تلگرام؛

پرسپولیس را دوباره به رویانیان برمی‌گردانند؟

جشن 27 قهرمانی پرسپولیس روز یک‌شنبه در برج میلاد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، محمد رویانیان مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که یکی از مهم‌ترین مدیران این باشگاه از حیث رقم زدن هزاران اتفاق ریز و درشت به حساب می‌‌آید نیز در این مراسم حاضر بود و به عنوان عضوی از هیئت‌مدیره شرکت پیشکسوتان کهن باشگاه پرسپولیس برای حاضران به سخنرانی پرداخت.

***

او ادعای جالبی را مطرح کرد و هنگام رونمایی از سامانه هواداری این شرکت که اصلاً معلوم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت دارد، از مردم خواست با ارسال پیامک به این سامانه، به شرکت پیشکسوتان کمک مالی کنند تا بتواند باشگاه پرسپولیس را خریداری کند. رویانیان آن روز گفت: «شرکتی که ما تأسیس کردیم، پتانسیل آن را دارد که در بدترین حالت ممکن و با کمک هواداران، حداقل سالی 75 میلیارد تومان درآمدزایی کند که این میزان درآمدزایی، دو برابر بیشتر از کل درآمدهای کنونی باشگاه پرسپولیس است. از این رو، طبق قانون، هر وقت تصمیم قطعی بر این شد که باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود، دولت باید این باشگاه را به ما بسپارد چون هم وجاهت داریم، هم اهلیت داریم، هم پول داریم و هم طرح‌های کلان اقتصادی برای 20 تا 30 سال آینده که به صورت پلکانی، درآمد را از سالی 75 میلیارد تومان به چندبرابر بیشتر برسانیم.»

***

ادعای رویانیان درست در شرایطی مطرح می‌شود که پرسپولیس به ثبات مدیریتی و مالی خوبی رسیده و تمام نیازهایش مرتفع می‌شود. بهترین ستاره‌های ایران با قراردادهای نجومی و آپشن‌های عجیب را دارد، با گرانقیمت‌ترین مربی لیگ قرارداد بسته و به گفته سرپرست این باشگاه، با درآمد حدود سالی 36 میلیارد تومان، کوچکترین مشکل مالی در این تیم دیده نمی‌شود. رویانیان اما می‌خواهد این درآمد را به دو برابر افزایش دهد، آن هم با طرح سامانه هواداری یعنی باز هم از جیب هواداران و سپس باشگاه را در اختیار بگیرد!

***

وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی بارها موضوع سپردن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را مطرح کردند و این بحث، دو سال قبل بسیار جدی شد ولی به جایی نرسید آن هم به دو دلیل‌‌؛ اول اینکه تضمینی برای آینده باشگاه‌ها وجود نداشت و در ثانی، اهلیت شرکت‌ها، سهامداران‌شان و مدل خرج کردن برای این باشگاه و البته منابع درآمدی‌شان مشخص نبود. باشگاه در زمان رویانیان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد که فقط یکی از این مشکلات، قرارداد با مانوئل ژوزه بود‌‌؛ قراردادی که بیش از 10 میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشت. حالا با این شرایط، اگر قرار بر خصوصی‌سازی باشد، این باشگاه را به رویانیان برمی‌گردانند؟ کاش یک نفر خیلی زودتر از آنکه دیر شود و این مدل مصاحبه‌ها و ادعاها افزایش یابد، پاسخ سؤال‌مان را می‌داد.

انتهای پیام

نظر شما