شناسهٔ خبر: 24616160 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

از حذف ناباورانه منچستريونايتد تا صعود دشوار رم

آقاي خاص: بازنده اصلي من هستم!

روزنامه جوان

حذف شياطين سرخ از ليگ قهرمانان عجيب‌ترين اتفاق ممکن در مرحله يک‌هشتم نهايي اين رقابت‌ها بود. در ادامه رقابت‌هاي اين مرحله و...

صاحب‌خبر -

حذف شياطين سرخ از ليگ قهرمانان عجيب‌ترين اتفاق ممکن در مرحله يک‌هشتم نهايي اين رقابت‌ها بود. در ادامه رقابت‌هاي اين مرحله و در شرايطي که کسي انتظارش را نداشت، منچستريونايتد در برابر ديدگان هوادارانش مقابل سويا تن به شکست 2 بر يک داد تا در نهايت وداعي تلخ و زودهنگام با ليگ قهرمانان داشته باشد. در ايتاليا اما آ.اس رم با يک گل شاختار را از پيش‌رو برداشت تا علاوه بر جبران شکست 2 بر يک بازي رفت به لطف گل زده بيشتر در خانه حريف جشن صعود به يک‌چهارم نهايي اروپا را به راه بيندازد. ‌

ناراحت هستيم

خوزه مورينيو پس از شکست و حذف تيمش از ليگ قهرمانان سعي کرد بر اعصابش کنترل کامل داشته باشد تا اظهارنظرهايش موجب ناراحتي هواداران نشود. سرمربي شياطين سرخ با اشاره به ناراحتي‌اش از نتيجه و عملکرد شاگردانش گفت: «ناراحت هستيم. فوتبال اينچنين است و مي‌دانستيم با نتيجه صفر - صفر در ديدار رفت، سويا به دنبال تکميل مأموريت خود است که اين کار را به خوبي انجام داد. بازيکنانم تمرکزشان را از دست دادند. برخي‌ها احساس مي‌کنند سويا تيم برتر ميدان بود، اما من چنين عقيده‌اي ندارم. در ديدار رفت بازي تحت کنترل ما بود، ا ما نتوانستيم گلزني کنيم. سويا در اولدترافورد بازي را در اختيار داشت و شانس گلزني پيدا کرد. اين ديدار يک بازي حذفي برابر بود. نتيجه عادلانه تساوي با گل بود که سويا مي‌توانست صعود کند. دقايق آخر بازي عادي نبود، چون بازي کاملاً از کنترل خارج شده بود. سويا به خوبي پيروز شد و توانست گل‌هاي بيشتري نسبت به ما به ثمر برساند. زماني که پيروز مي‌شويم همه پيروز مي‌شوند و هنگامي که شکست مي‌خوريم، سرمربي بازنده است. اين قضيه براي همه تيم‌هاست. من شکست خوردم و اشتباه کردم.» با اين حال جملات آخر مورينيو در نشست خبري پس از بازي انتقاد شديد کارشناسان و طرفداران منچستر را به همراه داشت: «وقتي در پورتو و در رئال‌مادريد حضور داشتم، منچستريونايتد را حذف کردم. اين را به خوبي مي‌دانم که حذف از ليگ قهرمانان اروپا براي منچستريونايتد پايان دنيا نيست و قبلاً هم بارها اتفاق افتاده است.» نتايج ضعيف منچستريونايتد در اين فصل در شرايطي تداوم پيدا کرده که اين تيم آخرين بار در سال 2013 توانسته بود به مرحله يک‌چهارم نهايي راه پيدا کند.

صعود تاريخي بعد از 60 سال

سرمربي سويا غلبه بر منچستريونايتد و صعود به يک‌چهارم نهايي اروپا را صعودي تاريخي خواند. وينچنزو مونتلا از پيروزي تيمش ابراز خوشحالي کرد: «خيلي خوشحالم، چون توانستيم صعودي تاريخي داشته باشيم. به خاطر بازيکنان و هواداراني که براي حمايت تيم به منچستر سفر کردند، خوشحال هستم. پس از 60 سال توانستيم به مرحله يک‌چهارم نهايي صعود کنيم. اين برد که برابر تيم قدرتمند يونايتد به دست آمده به ما اعتماد به نفس زيادي داده است. بازي خوبي به نمايش گذاشتيم و معتقدم شايسته صعود بوديم.»

رستگاري رمي‌ها

جالوروسي سرانجام توانست با يک برد ناپلئوني راهش را براي رسيدن به مرحله بعد هموار کند. شاگردان دي‌فرانچسکو حالا بيش از هر زمان ديگري بلندپروازي مي‌کنند. سرمربي آ.اس رم از بازي مردانه شاگردانش تمجيد کرد: «در اين ديدار حساس و سخت هم از نظر فني و هم از نظر تاکتيکي بسيار خوب بوديم، چراکه اجازه هيچ‌گونه خودنمايي را به شاختار نداديم. در فوتبال هر تيمي که از اشتباهات حريف استفاده کند، برنده بازي خواهد بود. بازيکنان رم مردانه بازي کردند و از اشتباه حريف نهايت استفاده را بردند تا پيروز اين بازي حساس شوند. مي‌خواهيم با رؤياپردازي خود در ليگ قهرمانان ادامه‌ دهيم. هواداران رم خيلي دوست دارند که چنين لحظاتي را تجربه کنند. بايد بدون ترس به کار خود در ليگ قهرمانان ادامه دهيم. ما آماده رقابت با هر تيمي در ليگ قهرمانان هستيم. مي‌توانيم بازي به بازي بهتر شويم. در کل شايستگي اين پيروزي و صعود به دور بعد را داشتيم.» فونسکا، سرمربي شاختار هم بدشانسي را عامل باخت تيمش معرفي کرد: «رمي‌ها از تک‌فرصتي که به دست آوردند نهايت استفاده را بردند و پيروز بازي شدند. ما کنترل توپ و ميدان را در اختيار داشتيم و بهتر از حريف بوديم. اگر از فرصت‌هاي خود به خوبي استفاده مي‌کرديم حالا برنده اين بازي بوديم. ما در صدر جدول رده‌بندي ليگ اوکراين هستيم و بايد تأکيد کنم که فصل بعد هم در ليگ قهرمانان اروپا حضور داريم. دوست دارم باز هم با شاختار اين رقابت بزرگ را تجربه کنم.»

نظر شما