شناسهٔ خبر: 24613796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران؛

استعفای نجفی مربوط به بیماری‌اش است / بنایی برای شهردار شدن ندارم

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه استعفای شهردار تهران در رابطه با بیماری جدیدش است، گفت: این بیماری استرس‌زاست و این درحالی است که کار در شهرداری همراه با استرس است و به همین دلیل نجفی تصمیم به استعفا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به آناج به نقل از  تسنیم،  محسن هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه فوق‌العاده اعضای شورای شهر تهران در خصوص بررسی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز گذشته استعفایی را از شهردار تهران دریافت کردیم و امروز هم در جلسه هم‌اندیشی که با 20 نفر از اعضای شورا داشتیم این موضوع مطرح شد.

وی افزود: نجفی علت استعفا را یک مشکل پزشکی مطرح کرده است اما به این خاطر که این مشکل پزشکی شخصی است من از مطرح کردن آن خودداری می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به زمان طرح موضوع استعفای شهردار تهران اظهار کرد: در جلسه هم‌اندیشی امروز تصمیم گرفتیم که شهردار به وظایف خود تا نخستین جلسه رسمی شورای شهر تهران ادامه دهد و معاونین وی نیز به‌خوبی شهر را اداره کنند.

هاشمی ادامه داد: اگر شهردار تهران توضیحات قانع‌کننده‌ای داشته باشد و این استعفا پذیرفته شود در نخستین جلسه شورای شهر تهران سرپرستی را برای شهرداری تهران انتخاب خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نگرانی‌ای برای امور شهری وجود ندارد، گفت: اکنون شهر بدون مشکل اداره خواهد شد و در ایام نوروز با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص موضوعات مطرح‌شده پیرامون دلخوری شهردار تهران از شورای شهر تهران به‌دلیل عدم حمایت از وی درباره حواشی مراسم برج میلاد و رقص چند نفر از دختران بیان کرد: جلسه‌ دوستانه‌ای را با شهردار و اعضای شورای شهر داشتیم و هیچ دلخوری‌ای نبوده و موضوع به‌طور کامل تکذیب می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: 21 نفر اعضای شورای شهر که به نجفی رأی دادند از استعفای وی ناراحت هستند و دوست دارند که نجفی در شهرداری باقی بماند اما با توجه به مشکل پزشکی نجفی که یک موضوع خاص، شخصی و خانوادگی است باید به این موضوع توجه شود.

وی درباره دلیل استعفای شهردار تهران ادامه داد: در صحبتی که با نجفی داشتیم وی گفت هرچند فشارهای سیاسی زیادی را در این مدت تحمل کرده است اما تصمیم داشته که در این سمت باقی بماند اما به‌دلیل مشکل پزشکی ایجادشده و اینکه استرس برای بیماری وی مطلوب نیست استعفا داده است.

رئیس شورای شهر با تأکید بر اینکه به هیچ وجه به‌دنبال پذیرش سمت شهرداری تهران نیست، ادامه داد: بنده به هیچ عنوان دنبال قبول کردن سمت شهرداری تهران نیستم و گمانه‌زنی‌ها در این باره را رد می‌کنم و این تصمیمی است که از سوی شورای شهر تهران برای انتخاب جایگزین شهردار تهران در سال آینده انجام خواهد گرفت.

هاشمی با اشاره به صداقت شهردار تهران بیان کرد: این جرم است که فرد سیاسی برای اینکه سر کار بماند بیماری خود را پنهان کند اما نجفی بیماری خود را با صداقت اعلام کرده و این مقام مسئول نخواست مشکلات بیماری‌اش به مشکلات شهر بیفزاید.

وی همچنین در خصوص حاشیه‌های مطرح‌شده در رابطه با فشارهای سیاسی واردشده به شهردار تهران در این مدت بیان کرد: برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز این نظر را داشتند که ممکن است نجفی بیمار نبوده و آن را بهانه کرده و دلیل اصلی فشار سیاسی بوده، که برخی از اعضای شورای شهر تهران با پزشک شهردار تهران در ارتباط بوده و پزشک وی نیز این بیماری را تأیید کرده و اسناد آن هم موجود است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به استرس‌های واردشده به شهردار تهران گفت: بیماری‌ای که شهردار تهران دچار شده استرس را هم همراه دارد و این در حالی است که سیاست جای استرس‌زایی است و پست شهرداری تهران استرس زیادی دارد و فردی که بیمار می‌شود مقاومتش کاهش می‌یابد.

هاشمی همچنین در رابطه با زمان تقدیم شدن استعفا به شورای شهر تهران گفت: استعفای شهردار تهران را روز گذشته دریافت کردیم و اینکه بتوانم آن را چگونه مطرح کنم زمان می‌برد و در ابتدا با اعضای باسابقه شورا موضوع را مطرح کرده و در نهایت با هیئت رئیسه موضوع را در میان گذاشتم و بعد از آن بار دیگر جلسه‌ای را با شهردار تهران و همچنین اسحاق جهانگیری برگزار کردم و در نهایت مقرر شد جلسه ضروری (جلسه امروز) برگزار شده تا مسئله در این جلسه مطرح شود.

وی همچنین در خصوص چرایی تصمیم شهردار تهران برای استعفا گفت: تصمیم نجفی تصمیم شخصی و خانوادگی است و من نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه میثاق‌نامه امضاشده میان اعضای شورای شهر بوده بیان کرد: میثاق‌نامه برای اعضای شورای شهر بوده که اعضای شورا جدا نشده و به نهاد دیگری نروند و ما نیز تا به امروز به این میثاق‌نامه پایبند بوده‌ایم.

هاشمی در پایان گفت: مشکل شهرداری تهران به‌دلیل استرس‌های اخیر ایجاد شده است و ممکن است فردی جوان یا کهن‌سال به این بیماری مبتلا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما