شناسهٔ خبر: 24611475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

اگر فتنه ها زیاد شد به قرآن روی بیاوردید/خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد/منبر طلاب باید مشکل جامعه یا فرد را حل کند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت:خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و دیگر محفوظات نمره ندارد، باید یک کاری بکنیم تا مدرک بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در محفل عمومی مجامع قرآنی استان کرمان با تأکید بر اینکه قرآن نور است و اگر کسی نور نداشته باشد، نمی تواند مردم را از ظلمات خارج کند و سفارش شده اگر فتنه ها زیاد شد، به قرآن روی بیاورید، اظهار کرد:قرآن کتاب تشریفات نیست که برای استخاره، خانه جدید و بدرقه مسافر استفاده شود، باید دید مغز قرآن چیست؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام افزود:ما ضعفی داریم که خداوند را باسواد نمی دانیم و جای دیگر پی علم می گردیم در حالی که امام رضا علیه السلام فرمودند" هر کس علم واقعی می خواهد، قرآن را زیر و رو کند".

این مقام مسئول ادامه داد: پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) بارها فرمودند "کتاب الله و اهل بیتی" و این دو نباید از هم جدا شوند اما اکنون از هم جدا شده اند.

وی با طرح این سوال که چرا مشتریان امام حسین بیشتر از قرآن است، عنوان کرد: در حالی که امام روی نیزه قرآن خواند و این به معنای جدا نشدن امام از قرآن است و واقعیت این است که ما این پیام را نگرفته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت:باید مقداری قرآن را به صحنه بیاوریم و همه منبری ها حداقل یه ربع به قرآن بپردازند و بقیه وقت را تاریخ و ... بگویند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید تفسیر قرآن بیان شود چرا که اصل دین ما قرآن است، ابراز کرد: باید در تفسیر قرآن آیاتی انتخاب شود که مورد نیاز و مشکل مردم است لذا  تفسیر ترتیبی برای حوزه خوب است نه برای مردم.

وی با تأکید بر اینکه باید در درس و کلاس ما رشد وجود داشته باشد، گفت: در ایام نوروز و در دید و بازدیدها می توانیم خیلی کار کنیم و باید میهمانی ها خاصیت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد:تعطیلات عید به ماه محرم و رمضان تنه می زند زیرا در این دو ماه عده ای روزه می گیرند و عزاداری می کنند، اما در ایام نوروز همه دید و بازدید می روند و باید این به مردم گفته شود که از این فرصت ها استفاده نموده و به عنوان مثال باید دو نفر را که قهر هستند در این ایام آشتی داد.

این مقام مسئول ادامه داد:اگر تنها یک درصد از جمعیت حدود 5 میلیونی دانشجوی کشور، در مشکلات درسی به دانش آموزان کمک و از رفوزه شدن نجات بدهند، چقدر هزینه به نفع آموزش و پرورش است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: ما نسبت به نماز حساس نیستیم؛هر صبح فرزندمان را برای مدرسه صدا می کنیم که دیر شد اما آیا برای نماز صدا می کنیم که قضاء شد؟

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه لیسانس و دیپلم فلج، کشور را فلج کرده است، افزود:هیچ رییس جمهوری هم نمی تواند درستش کند و به خاطر این است که کار را ننگ می دانیم و با این وضعیت داریم از نظر انسانی پوک و از درون ورشکست می شویم بر همین اساس خاک آموزش و پرورش را باید عوض کرد و دیگر محفوظات نمره ندارد، باید یک کاری بکنیم تا مدرک بگیریم.

وی ادامه داد: باید از فرصت های پیش رو ماه رجب، شعبان و رمضان استفاده و نهضت قرآنی ایجاد کرد و از موج حضور مردم در شب های قدر و مساجد استفاده کرد.


این مقام مسئول ضمن خطاب قرار دادن به روحانیون خاطر نشان کرد: هر چه روی منبر می خواهید بگویید باید یا واجب، یا مستحب باشد و یا مشکل جامعه و یا مشکل فرد را حل کند، در غیر این صورت قیامت گیر هستید و باید جواب بدهید.

حجت الاسلام و المسلمین با طرح این سوال که باید ببینیم مردم چه نیازی دارند، اظهار کرد: گاهی مقصر ما هستیم که حرف درست نمی زنیم و مردم از مسجد فرار می کنند؛ جوانان و طلاب نیز قرآن را جدی بگیرند و از فرصت ماه رمضان استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما