شناسهٔ خبر: 24610643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پس از دیدار با نبیه بری و سعد الحریری

ابراز امیدواری کاردار عربستان نسبت به تحولات مثبت در روابط ریاض-بیروت

کاردار عربستان در لبنان پس از دیدارهایی با مقامات این کشور اعلام کرد: انتظار می‌رود تحولات مثبتی در روابط دوجانبه رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید بخاری» کاردار سفارت عربستان در لبنان که  جاری وارد بیروت شد با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، بخاری پس از دیدار با نبیه بری گفت: در دیدار مذکور درباره اوضاع و تحولات منطقه و نیز روابط دوجانبه بحث و تبادل‌نظر شد و تأکید کردم عربستان بر حفظ امنیت وثبات لبنان اصرار دارد.

وی ادامه داد، روابط لبنانی-سعودی در بهترین وضعیت خود قرار دارد و انتظار می‌رود تحولات مثبت بیشتری در این خصوص رخ دهد.

بخاری در ادامه گفت، فراخوانده شدن «ولید یعقوب» سفیر عربستان در لبنان به کشورش طبق روند عادی صورت گرفته و هر تفسیری به جز این، صحت ندارد.

«ولید بخاری» کاردار سابق سفارت عربستان در لبنان یکشنبه (بیستم ماه جاری)  بار دیگر به بیروت بازگشت تا ریاست هیأت دیپلماتیک عربستان در لبنان را بر عهده بگیرد، «ولید الیعقوب» سفیر عربستان در لبنان پیش از رسیدن ولید البخاری به این کشور، بیروت را به مقصد ریاض ترک کرده بود.

پیش‌تر، روزنامه «الاخبار» به نقل از یک منبع نزدیک در ریاض نوشته بود که «عربستان بزودی ولید الیعقوب را به کشور فرامی‌خواند و ولید بخاری کاردار سابق بار دیگر به لبنان باز می‌گردد اما این بار با رتبه «سفیر» به کار خود ادامه خواهد داد».

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما