شناسهٔ خبر: 24608426 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم معارفه رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا: دفتر عقیدتی سیاسی وظیفه هماهنگی و سیاست گذاری میان نیرو‌های مسلح را بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

مراسم معارفه رئیس جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در این مراسم که با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا سردار سرتیپ شیرازی و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی تودیع و حجت الاسلام و المسملین علی سعیدی معارفه شدند.

وظیفه دفتر عقیدتی سیاسی؛ از هماهنگی تا سیاست گذاری میان نیرو‌های مسلح
سردار سرتیپ پاسدار شیرازی با قرائت متن انتصاب حجت الاسلام سعیدی به ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح از سوی فرمانده کل قوا گفت: ارتقاء​ سطح آمادگی‌های معنوی، ارتقا سطح بصیرت دینی، استفاده بهینه و صحیح از افراد لایق و شایسته، سیاست گذاری معنوی و فرهنگی، هماهنگی با نیرو‌ها و نظارت بر کار‌های فرهنگی نیرو‌های مسلح و تعامل نزدیک و هم افزایی همه نیرو‌های مسلح با ستاد کل و همچنین راه اندازی مرکز راهبردی فرهنگی وظایف جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح است که مقام معظم رهبری بر عملی شدن این موارد تاکید فراوان دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون دفتر عقیدتی سیاسی وظیفه هماهنگی وایجاد وحدت روش میان نیرو‌های مسلح داشته است با حکم جدید فرمانده کل قوا وظایف دفتر عقیدتی سیاسی نیز ارتقا یافت و از هماهنگی به سیاست گذاری رسید.
سردار سرتیپ شیرازی با بیان اینکه حجت الاسلام صفایی ۲۳ سال ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح را بر عهده داشت و از بنیان گذاران عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح و ارتش هست، گفت: حجت الاسلام سعیدی نیز عالمی مجرب، خوش فکر و با سابقه عملکردی مناسب در کشور و سپاه پاسداران است و امیدوارم در میدان جدید نیز عقیدتی سیاسی با حضور وی بیش از پیش قوی‌تر و کارا‌تر شود.

پس از سخنرانی سردار سرتیپ شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا، متن تقدیر از حجت الاسلام و المسمین صفایی و متن حکم حجت الاسلام والمسمین سعیدی قرائت شد و این تقدیر و حکم توسط سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تقدیم حجت الاسلام صفایی و سعیدی شد.

مسئولیت‌ها در نظام الهی امانت است
حجت الاسلام والمسمین صفایی در این مراسم با اشاره به جانفشانی شهدا و ایثارگری جانبازان که از خود گذشتند تا اسلام و ایران بماند، گفت: واقعا در مقابل این غیرت و اراده عزیزان ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان ما کاری نکرده ایم.
وی با بیان گوشه‌ای از زندگی نامه، خود را مدیون روشنگری‌ها و درس‌های حضرت امام خمینی و شاگردان ایشان مانند شهید آیت الله بهشتی خواند و افزود: خفقان و اختناق پیش از انقلاب آنقدر زیاد بود که اگر اعلامیه امام را پخش می‌کردیم و یا نام امام را جایی می‌بردیم شاید چندین ماه باید در زندان‌های شاهنشاهی زیر شکنجه بودیم، اما در همان ایام اختناق، آموزه‌های امام خمینی همه ما را به آینده امیدوار و اراده ما را در مبارزه بیش از پیش می‌کرد.
حجت الاسلام صفایی گفت: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از افراد به امام برای انحلال ارتش فشار می‌آوردند، اما امام یک تنه ایستاد و گفت: ارتش باید بماند و در کنار ارتش نیزسازمان و مجموعه باید تشکیل شود تا ارتشیان هم قدرت و اقتدار خود را بالا ببرند و هم ارتشی اخلاقی با آموزه‌های دینی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تشکیل داد و اینجانب را به ریاست عقیدتی سیاسی ارتش در همان زمان منصوب کرد، گفت: من تا سال ۷۴ در ارتش و پس از آن در بستر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح خدمت کردم و این افتخاری برای بنده است.
حجت الاسلام صفایی با بیان اینکه مسئولیت‌ها در نظام الهی امانت است، گفت: امام پایه گذار عقیدتی سیاسی در کشور بود و قدرت نظامی را با دین، ​اخلاق و معرفت در آمیخت و باید خالصانه این راه امام را ادامه داد.

مسئولیت‌های دینی نیازمند صلاحیت است
حجت الاسلام و المسمین سعیدی رئیس جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در سخنانی با بیان اینکه من در سپاه پاسداران بیش از سه دهه افتخار خدمت دارم، گفت: مسئولیت گزینش در سپاه، ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، جانشینی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه و نماینده رهبری در سپاه از جمله مسئولیت‌های اینجانب در طول دوران پس از انقلاب بوده است و امیدوارم از این پس نیز در مسئولیت جدید همچون گذشته پا در رکاب و خدوم باشم.
وی با بیان اینکه مسئولیت‌های دینی نیازمند صلاحیت است، گفت: کسانی که مسئولیت‌های دینی را برعهده دارند باید خودسازی و تقوای الهی داشته باشند تا حرف و کلام و رفتار آن‌ها تاثیر گذار باشد.
حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح منتسب به جایگاه ولایت فقیه هستند، گفت: باید در زمینه تقوا چه فرماندهان، چه کادر نیرو‌ها و چه سربازان وظیفه بسیار مراقب و حساس باشند و خود در کنار قدرت و اقتدار الگویی معرفتی، اخلاقی و دینی باشند.
وی گفت: برای ارتقا سطح کیفی عقیدتی سیاسی‌ها از همه فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح طلب کمک و راهنمایی دارم.

آسیب پذیری نسل جوان امروز با نسل‌های گذشته فرق دارد
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع و ارزشمند روحانیت در جامعه اسلامی و نیرو‌های مسلح گفت: از آغاز انقلاب تاکنون هر چه زمان می‌گذرد حوادث و تهدیدات علیه نظام اسلامی بیشتر می‌شود و وظیفه نیرو‌های مسلح حساس‌تر و سنگین‌تر خواهد شد.
وی گفت: اکنون نیز که جنگ نرم جامعه نیرو‌های مسلح و خانواده‌های نیرو‌های مسلح را هدف قرار داده است، وضعیت با گذشته بسیار فرق می‌کند و با جوانانی مواجهیم که زمانی که می‌خواهند وارد نیرو‌های مسلح شوند از نظر سطح فکری، آگاهی، عقاید، علایق و مسئولیت‌ها تفاوت‌های زیادی با نسل‌های گذشته دارند.
سرلشکر باقری با بیان اینکه آسیب پذیری نسل جوان امروز نیز با آسیب پذیری نسل‌های گذشته فرق دارد، گفت: روحانیت در این باره مسئولیت سنگینی دارد و مخصوصا عقیدتی سیاسی‌های نیرو‌های مسلح باید با روش‌های گوناگون جذاب و جدید جوانان را جذب کنند و روشنگری‌ها صورت گیرد.
سرلشکر باقری با اشاره به فعالیت گسترده دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح در دو دهه گذشته گفت: بصیرت، اعتقاد و آگاهی کارکنان در این دو دهه بسیار خوب بوده و این نتیجه عملکرد مجموعه حجت الاسلام صفایی بود و اکنون نیز از حجت الاسلام سعیدی انتظار می‌رود که عملکرد عقیدتی سیاسی بیش از پیش ارتقا​ یابد.
وی تاکید کرد: آنچه که این ملت مسلمان را در زمان انقلاب و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیروز کرده است، می‌کند و خواهد کرد؛ اعتقاد قلبی، روحیه جهادی و انقلابی بوده و ان شاء​الله با این روحیه به نصرت الهی خواهیم رسید و از هیچ تهدیدی واهمه نداریم.

نظر شما