شناسهٔ خبر: 24599915 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نعیم قاسم: بدون مقاومت مسلحانه فلسطین آزاد نمی‌شود

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان ضمن تأکید بر اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است،، گفت بدون مقاومت مسلحانه نمی‌توان فلسطین را پس گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان بر ضرورت مقاومت مسلحانه برای آزادی فلسطین تأکید کرد.

شیخ «نعیم قاسم» سه‌شنبه در کنفرانس «بازگشت به فلسطین» که در ضاحبه بیروت برگزار شد، اظهار داشت که ایالات متحده آمریکا هر تصمیمی هم‌ بگیرد، قدس پایتخت ابدی و همیشگی فلسطین خواهد بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، شیخ قاسم  به دخالت‌های آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد و گفت که این دخالت‌ها که در جذب تروریست‌ها، حمایت از عربستان در جنگ علیه یمن و سرکوب بحرینی‌ها تجلی‌یافت، به منطقه آسیب زده است.

او گفت که آمریکا برای حل مشکلات منطقه راه حلی ندارد و باید بر جنایت‌هایش تمرکز کرد و آن‌ها را نشان داد.

شیخ قاسم از تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت که حاکمان این شوراها حق ندارند بر مردم خود حکومت کنند.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود به آرمان فسطین و آزادی آن از دست اشغالگران اشاره کرد و گفت که «هیچ راه حلی برای بازگرداندن فلسطین وجود ندارد، مگر با مقاومت مسلحانه.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت. او اخیرا دستور داده است در ماه می آینده سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.

انتهای پیام/ق

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما