شناسهٔ خبر: 24599394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد:

افزایش ۵۶ درصدی کشف مواد مخدر در گلستان

گرگان- فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: امسال کشف مواد مخدر با رقم هفت تن و ۱۲۳ کیلوگرم نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر جاویدان، عصر چهارشنبه در نشست خبری پایان سال ۹۶ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متخلفان شب جشن آخر سال تا ۱۵ فروردین در بازداشت خواهند ماند و آزادی آنان با هیچ وثیقه‌ای امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: طی عملیات انجام‌گرفته امسال ۳۰۰ هزار عدد مواد محترقه در سطح استان کشف شد که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

جاویدان ادامه داد: نیروی انتظامی برای پیشگیری از حوادث خطرساز چهارشنبه آخر سال و حفظ امنیت مردم تمام نیروها و توان خود را به کار گرفته است.

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی مانع شادی مردم نیست، گفت: قصد نداریم در احیای جشن چهارشنبه آخر سال برای مردم ممانعتی ایجاد کنیم، اما اگر برگزاری آن با رفتارهای نابهنجار برخی افراد از جمله انفجار ترقه‌ها، سوزاندن لاستیک بر روی آسفالت، آلودگی صوتی و حرکات نمایشی و مزاحمت برای نوامیس مردم همراه باشد، با آن برخورد انتظامی و قضایی خواهیم داشت.

جاویدان در رابطه با اجرای طرح‌های نوروزی گفت: نیروی انتظامی امسال با شعار «آرامش بهاری با نظم و امنیت» به استقبال اجرای طرح نوروزی با نظارت بر جاده‌ها، مراکز تفریحی، اقامتی و ایستگاه‌های پلیس رفته است و این طرح تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان گلستان در ادامه با اشاره با عملکرد یک‌ساله این دستگاه اجرایی اظهار کرد: امسال  کشفیات مواد مخدر با رقم هفت تن و ۱۲۳ کیلوگرم نسبت به سال قبل با ۵۶ درصد افزایش روبرو بوده است که در همین راستا تعداد ۱۰ هزار و ۵۷۲ نفر بازداشت شده‌اند و آمار بازداشتی‌ها هم ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

جاویدان افزود: بر همین اساس ۴۱ باند مواد مخدر در استان منهدم، ۱۶۰ دستگاه خودرو، ۴۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف و تعداد دو هزار و ۵۶۳ معتاد متجاهر هم دستگیرشده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال تریاک با کشف پنج تن و ۷۰۰ کیلوگرم رتبه نخست کشفیات را به خود اختصاص داده است و بعد از آن حشیش، هروئین و شیشه به ترتیب در مقام‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

وی افزود: روز گذشته با همکاری یک تیم عملیاتی از تهران یک‌ تن و ۱۵۰ کیلو مواد مخدر تریاک از شهرستان آق‌قلا کشف و ضبط شد که در همین رابطه سه نفر بازداشت و یک دستگاه خودرو توقیف شد.

افزایش ۱۴ درصدی کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه کشفیات قاچاق کالا امسال ۱۴ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: این میزان کشفیات قاچاق نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان ارزش ریالی داشت که لوازم‌آرایش، مواد غذایی خارجی، دارو و مواد محترقه در صدر قاچاق کالا قرار دارند.

وی افزود: در همین راستا ۹۱۲ دستگاه خودرو کشف و ضبط شده است.

کاهش سرقت‌های مسلحانه

جاویدان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال ۹۶ سرقت مسلحانه و سرقت به عنف ۳۵ درصد کاهش داشته اما در رابطه با سرقت‌های خرد پنج درصد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: ۷۷ درصد سرقت‌های انجام‌شده کشف‌شده‌اند و تنها یک سارق در روند تعقیب و گریز پلیس کشته و مابقی سارقان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

نگرانی از افزایش قتل‌ها

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان اظهار کرد: امسال در حوزه قتل‌های رخ داده در استان وضعیت خوبی نداشتیم و این اتفاق ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: ۹۶ درصد قتل‌های اتفاق افتاده کشف شده و فقط دو مورد کشف نشده باقی‌مانده است که امید داریم به‌زودی عاملان آن شناسایی شوند.

هتک حیثیت بالاترین جرائم فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: هتک حیثیت و حرمت با آمار ۵۸ درصدی، بالاترین رقم را در بین جرائم فضای مجازی به خود اختصاص داده است و پس از آن برداشت‌های غیر مجاز با ۲۲ درصد، کلاه‌برداری با ۱۳ درصد و دیگر جرائم با هفت درصد در ردیف‌های بعدی این جرائم قرار دارند.

پلمب ۱۵۵۶ واحد صنفی

جاویدان در رابطه با نظارت فعالیت پلیس اماکن در سال ۹۶ اظهار کرد: این بخش امسال ۴۳ هزار و ۸۷۷ بازدید از اماکن استان داشته است که در پی این نظارت‌ها ‌هزار و ۵۵۶ واحد صنفی پلمپ شده است و تعداد چهار هزار و ۳۷۷ پروانه کسب جدید هم صادر شده است.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۵۲ هزار و ۳۷۷ فقره گذرنامه جدید ثبت، صادر و ۴۷ مورد گذرنامه جعلی کشف‌شده است.

افزایش زمین‌خواری در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان در بخش دیگری از ارائه عملکرد این دستگاه اجرایی در سال ۹۶ عنوان کرد: امسال ۶۸ فقره پرونده زمین‌خواری در پلیس آگاهی تشکیل شد که ۱۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۲۶ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در همین رابطه ۶۸ نفر دستگیر شدند که برای آن‌ها در محاکم قضایی پرونده تشکیل‌شده است.

تلفات جاده‌ای نگران کننده است

جاویدان وضعیت استان در حوزه تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان را ناخوشایند عنوان کرد و گفت: تعداد فوت‌شدگان در حوزه برون‌شهری با تعداد ۶۷ کشته ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما تعداد مجروحان  تصادف‌ها در حوزه برون‌شهری و درون‌شهری پنج درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد فوت‌شدگان در دو حوزه درون‌شهری و برون‌شهری ۶۰ نفر بوده است که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: حق خودروهای در حال حرکت از تصادف‌ها برای سواری‌ها ۶۵ درصد، موتور ۱۶ درصد، وانت ۱۱ درصد، کامیون ۶ درصد و ناوگان حمل‌ونقل عمومی زیر دو درصد است.

نظر شما