شناسهٔ خبر: 24599353 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

انتشار تمبر یادبود سمندر لرستانی از سوی سازمان ملل

صاحب‌خبر -
مدیر اجرایی کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های در معرض انقراض گیاهی و جانوری حیات وحش- سایتیس- گفت: دفتر امور پستی سازمان ملل به مناسبت روز جهانی حیات وحش، اقدام به انتشار تمبر یادبود سمندر لرستانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، رضا فرجی یادآور شد : در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۳ در شصت و هشتمین نشست عمومی سازمان ملل و بنا بر پیشنهاد کنوانسیون سایتیس، روز ۳ مارس به عنوان روز جهانی حیات وحش اعلام شد.
وی هدف از اعلام روز جهانی حیات وحش را که مصادف با شکل گیری کنوانسیون سایتیس در سال ۱۹۷۳ است، افزایش آگاهی عمومی در سطح جهان درباره گونه‌های حیات وحش و نقش کنوانسیون سایتیس در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض و کنترل تجارت گونه‌ها برشمرد.
فرجی تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی حیات وحش، دفتر امور پستی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ اقدام به انتشار ۱۲ قطعه تمبر از گونه‌های مندرج در ضمائم کنوانسیون سایتیس کرده است که یکی از این تمبر‌ها به گونه سمندر لرستانی اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: این گونه که اندمیک (بوم‌زاد) کشورمان است، فقط در استان‌های لرستان و خوزستان پراکنش دارد و در سال ۲۰۱۰ در پانزدهمین نشست کنوانسیون سایتیس در قطر، به پیشنهاد کشورمان در ضمیمه شماره یک این کنوانسیون قرار گرفت تا ضوابط این کنوانسیون و حمایت‌های دولت‌های عضو، زمینه حمایت هرچه بیشتر بین المللی از این گونه و ممانعت از تجارت غیرقانونی آن را فراهم کند.

نظر شما