شناسهٔ خبر: 24599148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اقرار به گروگانگيري مرد مولتي ميلياردر

روزنامه جوان

گروگانگيراني كه مرد مولتي ميلياردري را به خاطر اخاذي 5‌ميلياردي از مقابل هتلي در تهران ربوده بودند پس از گرفتن چك 100‌ميليوني وي را آزاد كردند و خودشان گرفتار پليس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ما، روز سه‌شنبه 15‌اسفندماه امسال بود كه اعضاي خانواده‌اي به اداره پليس رفتند و اعلام كردند يكي از اعضاي خانواده‌شان كه مرد جوان مولتي ميلياردي است از سوي سه مرد ناشناس ربوده شده است. شاكي گفت: دقايقي قبل پيمان همراه راننده و يكي از باديگاردهايش با مردي مقابل هتل بزرگ تهران قرار ملاقات داشته كه سه مرد به وي حمله مي‌كنند و پس از ضرب و جرح وي را به زور سوار خودروي پژو پرشيا سفيد رنگي مي‌كنند و از محل دور مي‌شوند. با طرح اين شكايت تيمي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران به دستور قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم دادسراي امور جنايي تهران براي شناسايي آدم‌ربايان و رهايي گروگان وارد عمل شدند.
در حالي كه مأموران، تحقيقات درباره اين حادثه را آغاز كرده بودند، دريافتند گروگانگيران براي آزادي مرد مولتي ميلياردر، 5‌ميليارد تومان پول درخواست كرده‌اند.
كارآگاهان در نخستين گام فيلم دوربين مداربسته محل حادثه را مورد بازبيني قرار دادند. بررسي دوربين‌ها نشان داد يكي از آدم‌ربايان اردشير نام دارد كه مدتي قبل كارخانه آب معدني به گروگان فروخته است. با شناسايي اردشير مشخص شد پيمان به خاطر همين معامله با اردشير اختلاف مالي دارد و به احتمال زياد وي به همين دليل و براي اخاذي 5‌ميليارد توماني، افرادي را براي ربودن مرد ثروتمند اجير كرده است.
بدين ترتيب مأموران تحقيقات خود را ادامه دادند تا اينكه دريافتند گروگانگيران پس از آدم‌ربايي، مرد مولتي‌ميلياردر را به يكي از شهرهاي شمالي كشور منتقل كرده‌اند تا پس از گرفتن 5‌ميليارد تومان وي را آزاد كنند.
همين سرنخ كافي بود تا مأموران گام به گام به آدم‌ربايان نزديك‌تر شوند. در حالي كه كارآگاهان زبده مبارزه با آدم‌ربايي پليس آگاهي به يك قدمي گروگانگيران رسيده بودند، دريافتند آدم‌ربايان پس از گرفتن چك 100‌ميليون توماني از گروگان وي را آزاد كرده‌اند.
در چنين شرايطي كه مرد مولتي‌ميلياردر از دام آدم‌ربايان آزاد شده بود مأموران براي دستگيري متهمان تحقيقات خود را ادامه دادند تا اينكه چند روز بعد موفق شدند اردشير و يكي از متهمان را بازداشت كنند.
همچنين مأموران پليس، صبح دوشنبه‌21‌اسفندماه يكي ديگر از آدم‌ربايان را كه قصد داشت چك 100‌ميليون توماني شاكي را از بانك وصول كند، بازداشت كردند.
يكي از متهمان در بازجويي‌ها با اعتراف به آدم‌ربايي گفت: اردشير با شاكي اختلاف مالي داشت. آن روز اردشير با پيمان قرار ملاقات داشت و قرار بود او به اردشير مبلغي قرض بدهد تا اردشير با آن پول بدهي بانكي‌اش را كه بابت كارخانه بود تسويه حساب كند و بعد اردشير به صورت اقساطي بدهي‌اش را به پيمان پس دهد كه شاكي قبول نكرد و ما هم او را ربوديم. او و همراهانش ابتدا مقاومت كردند كه مجبور شديم آنها را كتك بزنيم. متهمان براي تحقيقات بيشتر و روشن شدن زوايايي پنهان اين حادثه در اختيار مأموران پليس قرار گرفتند. تلاش براي دستگيري آخرين متهم فراري از سوي كارآگاهان ادامه دارد.
وكيل شاكي درباره اين حادثه گفت: چندي قبل موكلم كارخانه آب معدني به مبلغ بيش از يك‌ميليارد تومان از مردي به نام اردشير خريداري كرد. آن طور كه بعد متوجه شدم كارخانه بيش از سه‌برابر قيمتش به بانك بدهي داشته و همين موضوع باعث اختلاف موكلم با اردشير شده بود. پس از اين پيمان هميشه از اردشير مي‌خواست تا بدهي‌اش را تسويه كند، اما او نه تنها بدهي‌اش را تسويه نكرد بلكه از موكلم درخواست كرده بود كه مبلغي به او قرض بدهد و بعد او به صورت اقساط بدهي‌اش را پرداخت كند. اردشير هميشه براي تسويه حساب بدهي بانكي كارخانه‌اش بهانه مي‌آورد تا اينكه روز حادثه با پيمان قرار ملاقات مي‌گذارد تا درباره اين موضوع با هم حرف بزنند و به تفاهم برسند. روز حادثه وقتي پيمان به محل قرار مي‌رود اردشير همراه سه مرد ديگر به او حمله مي‌كنند و پس از ضرب و جرح پيمان و همراهانش وي را مي‌ربايند. آنها قصد داشتند با اين آدم‌ربايان از خانواده وي 5‌ميليارد تومان اخاذي كنند به همين خاطر او را به يكي از شهرهاي شمالي منتقل مي‌كنند، اما در نهايت وقتي متوجه مي‌شوند پليس آنها را شناسايي كرده است، پس از گرفتن چك 100‌ميليون توماني پيمان را آزاد مي‌كنند.

نظر شما