شناسهٔ خبر: 24599057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پزشکیان: آراء استیضاح ربیعی شش بار شمرده شد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ نایب رئیس مجلس گفت که آرا استیضاح علی ربیعی شش بار بازشماری شده است.
 
مسعود پزشکیان در تذکری مستند به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به تذکر غلامرضا تاجگردون گفت: ایشان گفتند ما به فکر مردم هستیم. خدای نکرده این طور نیست که ما فکر فرد دیگری باشیم. من از روی مانیتور تعداد آرا حاضرین را 248 نفر اعلام کردم ولی نمایندگان دیگری بیرون بودند که وارد جلسه شدند، کارت گرفتند و امضا کردند. گروهی هم بودند که امضاها را با کارت‌ها چک کردند.

وی ادامه داد: در جریان شمارش رای فراکسیون‌های مختلف حضور داشتند و اختلافی وجود داشت اما با رجوع به امضاها آنها را با برگه‌های رای تطبیق دادیم و امضاها را چک کردیم. من از آقای رنجبرزاده هم پرسیدم و ایشان گفت آرا را شمرده‌ایم و همین است.
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: اینکه یکدیگر را متهم کنیم کار درستی نیست. از همه گروه‌ها در شمارش آرا حضور داشتند. نماینده هم حق دارد وقتی کارت رای گرفته رای بدهد. ما هم در قبال رای مجلس تمکین کنیم. کسی غیر از نمایندگان در رای‌گیری شرکت نکرده و آرا هم شش بار شمرده شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در این باره توضیح داد: ممکن است اول گفته باشند تعداد حاضرین 248 نفر است ولی افرادی اضافه شده باشند. به هر حال نمایندگان کارت گرفته‌اند و حتی اگر یک رای تفاوت داشته باشد خیلی تاثیر نمی‌گذارد بنابراین شبه نکنید. ممکن است نماینده‌ای بیرون رفته و مجددا به جلسه آمده باشد.

لاریجانی اضافه کرد: وقتی نماینده‌ای کارت دریافت کرده یعنی در جلسه حضور دارد. من از آقای فرهنگی و دوستان دیگر پرسیدم گفتند که آیین‌نامه رعایت شده است. ما باز هم به این موضوع دقت می‌کنیم و به آن رسیدگی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
 

برچسب‌ها:

نظر شما