شناسهٔ خبر: 24598579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر صنعت:در زمینه ایمنی خودروها در کنار سازمان ملی استاندارد هستم/ بهبود کیفیت خودروها هزینه نیست

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استانداردهای 52 گانه موجود تجدید نظر و بازنگری و با استانداردهای روز اتحادیه اروپا تطابق داده شده است گفت:بر این اساس استانداردهای جدید تعریف شد که تا دی ماه 97، به 85 استاندارد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد شریعتمداری در مراسم تحویل 200 دستگاه خودرو تجاری سایپا دیزل، شرط اول در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را رعایت استانداردهای لازم دانست و اضافه کرد: عمق بخشیدن به ساخت تولید در داخل کشور( به عنوان هدف مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح) بدون استاندارد سازی فاجعه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ایمنی سرلوحه استانداردهای ما است، تصریح کرد: در قدم بعدی آلایندگی و سایر استانداردها از جمله مصرف سوخت کمتر قرار دارند، به تدریج باید استانداردها را پاس کرد. از سوی دیگر در زمینه ایمنی خودروها من در کنار سازمان ملی استاندارد هستم.

* بهبود کیفیت خودروها هزینه نیست، سرمایه گذاری است

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: بهبود کیفیت خودروها و ارتقای تعداد استاندارد خودروهای تولید داخل به 85 مورد نه تنها هزینه نیست،که سرمایه گذاری است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران از سال 82 وارد بحث خودرو شد، پیش از آن نیز بیشتر قطعات خودرو مشمول استاندارد بودند.

پیروزبخت افزود: تعداد استانداردهای خودرویی در نهایت به 52 مورد رسید، اما با توجه به خواست مردم برای تولید خودروهای با کیفیت، چاره ای جز افزایش تعداد استانداردها و تطابق آنها با استانداردهای روز اروپا نداشتیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استانداردهای 52 گانه موجود تجدید نظر و بازنگری و با استانداردهای روز اتحادیه اروپا تطابق داده شده است گفت:بر این اساس استانداردهای جدید تعریف شد که تا دی ماه 97، به 85 استاندارد افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان و مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در نتیجه اعمال استانداردهای جدید باشند، افزود: این سازمان به دنبال بهبود کیفیت و ارتقای امنیت مردم در استفاده از خودروهاست و اگر این اتفاق رخ دهد، ورود خودروهای خارجی به کشور کاهش خواهد یافت.

پیروزبخت تصریح کرد: یکی از خودروهای ساخت داخل، اکنون 85 استاندارد مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کرده که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تعیین زمان برای پاس کردن استانداردها به معنای توقف تولید از فردای آن روز نیست، بلکه بازرسی های سازمان ملی استاندارد از آن پس آغاز می شود.

نظر شما