شناسهٔ خبر: 24598222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاهدان| اعاده اموال نامشروع موجب خلع‌ید مسئولانی می‌شود که به‌جای خدمت، تجارت می‌کنند

R7843/P1377/S6,65/CT1

مشاور کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» موجب می‌شود تا دست مسئولانی که به‌جای خدمت با نیت تجارت و ثروت‌اندوزی در مناسب نظام قرار گرفته‌اند، از مسئولیت کوتاه شود.

صاحب‌خبر -

سید باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: نبود نظارت برافزایش اموال مسئولان یکی از عواملی است که موجب شده تا برخی مسئولان ما به‌سوی ثروت‌اندوزی و تجمل‌گرایی و سوءاستفاده سوق داده شوند.

مشاور کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای چنین طرح یا قانونی کمک می‌کند تا کسانی که به دنبال ثروت‌اندوزی هستند مسئولیتی را قبول نکنند و کسانی مسئولیت‌های جامعه را بپذیرند که واقعاً به دنبال خدمت باشند و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را یک وظیفه ملی و الهی بدانند. کسانی روی کار بیایند که با عرق ملی به نظام اسلامی اعتقاد قلبی داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد از همان ابتدا نیتشان از گرفتن یک پست بهره‌برداری شخصی است حتی در بین برخی افراد این نیت به یک فرهنگ تبدیل شده است و سعی می‌کنند هزینه کنند تا در جایی مسئولیتی را به دست آورند.

حسینی اظهار داشت: کسی که برای به دست آوردن مسئولیت هزینه مالی می‌پردازد معلوم است که به دنبال خدمت نیست بلکه به دنبال معامله است چراکه هزینه کرده و می‌خواهد چندین برابر آن را به دست آورد.

مشاور کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این اتفاق بیفتد که اموال نامشروع بررسی و به بیت‌المال بازگردانده شود جلوی ورود افرادی که به جای خدمت به دنبال تجارت هستند، به مسئولیت‌ها گرفته می‌شود.

اعاده اموال نامشروع به بیت‌المال بدون اغماض انجام شود

وی بابیان اینکه این طرح برای اجرای درست نیاز به ضمانت اجرای قوی و قاطعیت ناظران دارد، گفت: درصورتی‌که این طرح به قانون تبدیل شود و مال نامشروعی در اموال مسئولی شناسایی شد باید با قاطعیت و بدون اغماض این مال به بیت‌المال برگردانده شود تا هدف اصلی این طرح که مقابله با فساد و برقراری عدالت است اجرا و عملی شود نه اینکه مانند بسیاری از قوانین دیگر در مرحله شعار خوب، اما در مرحله عمل ضعیف باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی هم اگر می‌بینیم به‌صورت عملی کاری اجرا نمی‌شود یکی از دلایل آن همین واردات بی‌رویه است اگر جلوی آن گرفته شود منفعت خیلی‌ها از بین می‌رود. برخی تولید را در کشور تعطیل کردند برای اینکه منافع خودمان را تأمین کنیم.

مشاور کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح نمایندگان باید همه راهکارهای لازم را در مصوبات پیش‌بینی کنند. اجرای این طرح اتفاق بسیار خوبی برای نظام است و مردم نیز از آن استقبال خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما