شناسهٔ خبر: 24598038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مفتی فلسطین:

قدس پایتخت ابدی فلسطین است

ابنا

شیخ محمد حسین مفتی فلسطین تأکید کرد حتی اگر انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد این شهر همچنان پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین امروز با شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان در دارالافتای این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وی پس از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: شیخ عبداللطیف دریان از مجاهدان بزرگ و مدافعان حقوق امت اسلامی در قدس و مسجد الاقصی به شمار می آید.

مفتی قدس افزود: در این دیدار شرح کاملی از تحولات قدس و آنچه در فلسطین می گذرد و هر آنچه برای یاری قدس و مقدسات اسلامی و فلسطین لازم است را ارائه دادم.

وی اظهار داشت: همواره این احساس را داشته ام که دارالافتای لبنان خانه فلسطینیان است زیرا دغدغه فراوانی درباره مساله فلسطین در این مرکز مشاهده می شود. ضمن اینکه در محافظت از مقدسات اشتراک داریم و باید با یکدیگر همکاری کنیم.

شیخ محمد حسین درباره تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس گفت: تصمیم دونالد ترامپ که اهدای قدس به رژیم صهیونیستی به شمار می آید کاملا باطل و دشمنی علیه ملت فلسطین محسوب می شود.

مفتی قدس ادامه داد: این اقدام نه تنها تجاوز به ملت فلسطین بلکه تجاوز به امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان و مشروعیت بین المللی است چرا که رای شورای امنیت در این باره کاملا روشن بود و با این مساله مخالفت شد.

وی خاطرنشان ساخت: این اقدام را کاملا محکوم می کنیم اما تأکید داریم که حتی اگر انتقال صورت گیرد قدس یک شهر عربی و اسلامی و پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

شیخ محمد حسین تأکید کرد که هیچ جایگزینی را برای قدس قائل نمی شویم و از این شهر که از ارزش های دینی و ملی فلسطین است، کوتاه نمی آییم.

..............
پایان پیام/ 326

نظر شما