شناسهٔ خبر: 24597702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لاریجانی در پاسخ به تذکر ذوالنور:

ملاک هیات رئیسه در طرح سوال از رییس‌جمهور ورقه‌های امضاء شده نمایندگان است

رییس فراکسیون روحانیت مجلس قبول فرم انصراف نمایندگان از طرح سوال رییس‌جمهور توسط هیات رییسه مجلس از دولت را غیرقابل قبول دانست و رییس مجلس نیز ملاک قبول یا رد امضاهای طرح مذکور را فرم امضاء شده نمایندگان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنور در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به روند طی شده در پس گرفتن امضای تعدادی از نمایندگان امضاء کننده طرح سوال از رییس‌جمهور، گفت: آقای وکیلی دوشنبه (دیروز) را به عنوان سر رسید «هفته» قرار دادند یعنی از روزی که نمایندگان دولت و مجلس با یکدیگر جلسه داشتند مبنای محاسبه «یک هفته» قرار دهند  و روز شهادت و روزهای پنج‌شنبه و جمعه را نیز کسر کردند و  فرصت یک هفته‌ای پایان مهلت طرح سوال از رییس‌جمهور را پایان یافته تلقی کردند.

نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس اگر بخواهیم بر همان اساس عمل شود، دوشنبه هفته گذشته با  دولت نشست برگزار شد که  با کسر دو روز، امروز (سه‌شنبه) مهلت داریم تا  امضاهایی که برخی آقایان پس گرفته بودند اما مجددا پای طرح سوال از رییس‌جمهور را امضاء کردند، تکمیل کنیم. اگر مبنا یک هفته باشد بنابراین سوال به قوت خودش باقی است.
وی با انتقاد از عملکرد دولت در تهیه فرم انصراف امضای نمایندگان سوال کننده از رییس‌جمهور، گفت: دولت حق ندارد از نمایندگان انصراف بگیرد. همانطور که نماینده سوالش را به هیات رییسه مجلس می‌دهد به همان ترتیب انصرافش را نیز تقدیم هیات رییسه مجلس می‌کند. اگر این مسئله حل نشود بنده آنچه که اتفاق افتاده و تهدیدهایی که صورت گرفته را رسانه ای می‌کنم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مدعی شد: وقتی دولت به جان نمایندگان می‌افتد و دیگران را واسطه می‌کند و وقتی پنج وزیر با نماینده ارتباط داشتند تا امضایشان را پس بگیرند، خلاف قانون انجام شده است. اگر نماینده‌ای از سوال منصرف شده باید انصرافش را به هیات رییسه تقدیم کند نه اینکه فرم‌ها را دولت دقیقه 90 یکجا به هیات رییسه مجلس دهد تا افرادی که امضاء کرده‌اند فرصتی برای تجدید نظر نداشته باشند.
نماینده‌ مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس اینکه دولت به سراغ نمایندگان رفته خلاف است و هیات رییسه نیز تخلف کرده که انصراف را از دولت را پذیرفته است البته باید اذعان داشت صبحت رییس جمهور در جمع نمایندگان مردم وحشت ندارد. نمایندگان 30 دقیقه وقت دارند از رییس‌جمهور سوال کنند اما ایشان  یک ساعت فرصت صحبت دارند.
لاریجانی در پاسخ به تذکر ذوالنور، گفت: کاری به دولت نداریم و ورقه‌هایی که نمایندگان امضا کردند برایمان ملاک است البته این مسئله را در هیات رییسه مجلس پیگیری می‌کنیم.
انتهای پیام

نظر شما