شناسهٔ خبر: 24597667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیروی جهادی مومن سلاح برتر ما مقابل دشمن است

آيت الله مکارم شيرازي با تاکید بر حفظ بنیه دفاعی کشور گفت: نیروی جهادی مومن سلاح برتر ما در مقابل دشمنان است.

صاحب‌خبر -

نیروی جهادی مومن سلاح برتر ما مقابل دشمن استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آيت الله مکارم شيرازي در ديدار نماينده جديد ولي فقيه در سپاه پاسداران و جمعي از مسئولان بسيج اساتید و طلاب، با تاکيد بر لزوم تقويت بنيه دفاعي کشور در مقابله با دشمنان گفت: سلاح برتر ما همين نیروهای جهادي مومن و آماده شهادت در راه خدا است.

وی ايمان قوي و روحيه جهادي موجود در بسيج و سپاه را سلاح منحصر به فرد جمهوري اسلامي ايران دانست که بايد حق آن را ادا کرد.

 وی ارتباط بسيج و سپاه با روحانيت را بسيار صميمي توصيف کرد و افزود: اين ها بايد با هم باشند و اگر از هم جدا شوند هر دو آسیب می‌بینند.

آيت الله مکارم شيرازي با بيان اينکه شايد هنوز قدر نعمت بسيج و سپاه را آنچنان که بايد نمي دانيم، از نقش موثر بسیجیان و پاسداران در دوران دفاع مقدس و مقابله با اغتشاشات و انحرافات تجليل کرد.

این مرجع تقلید حفظ کشور را منوط به حفظ روحيه مذهبي دانست و افزود: در زمان خطر اين افراد مذهبي هستند که به ميدان مي‌آيند و نقش اصلي را بر عهده می گیرند.

آيت الله مکارم شيرازي با تاکید بر لزوم تقويت ارتباط تنگاتنگ سپاه و بسيج با حوزه علمیه و روحانيت براي مقابله با تهديدات گفت: حوزه علميه درياي ژرفي است که همه نهادها بايد از آن استفاده کنند و قدر آن را بدانند.

وی گفت: سپاه و بسيج نبايد به وضع موجود قانع باشند و هر روز بايد براي پيشرفت بيشتر، تلاش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی هوشياري در مقابله با تهديدات را ضروري خواند و گفت: يکي از اين خطرات که بايد به آن توجه بيشتر کرد فضاي مجازي آلوده است که بلاي جامعه ما و جامعه انساني است.

وی فضاي مجازي آلوده را بلاي بسيار بزرگ خواند و گفت: ورود به این فضا که اختيارش در دست بيگانگان است نوعي بردگي است پس باید برای ايجاد فضاي مجازي سالم ملي تلاش کرد.

آيت الله مکارم شيرازي همچنين با مهم خواند نقش بسیج و سپاه در ایجاد آگاهی بین نسل جوان تصريح کرد: نسل امروز، دوران انقلاب و حال و هواي دفاع مقدس را نديده و بايد آنها را از تحولات آن دوران آگاه کرد.

نظر شما