شناسهٔ خبر: 24597440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آیت‌الله مکارم شیرازی: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم/ باید انواع سلاح برای دفاع از خود تهیه کنیم

صاحب‌خبر -

یکی از مراجع تقلید گفت: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این به بردگی کشانده نشوند.

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون که در بیت وی در قم برگزار شد، با بیان اینکه روحانیت از بسیج جدا نیست چون ماهیت و جنس آن‌ها یکی است گفت: به همین دلیل هردو باید با هم باشند، اگر جدا شوند تضعیف خواهند شد.

این مرجع تقلید افزود: نکته دیگر این است که قدر این دو نهاد را ندانستیم، این دو نهاد در همه مسائل نقش آفرین بوده و هستند.

وی عنوان کرد: روحیه جهادی مسئله مهمی است که در دو نهاد بسیج و سپاه وجود دارد؛ اما دشمنان از این فاکتور مهم برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن این سلاح برتر، سربازان آن‌ها در جنگ فراری هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: همه مسؤولان باید بدانند، حفظ انقلاب و دین، تقویت و حفظ این دو نهاد نیز مهم است. باید انواع سلاح برای دفاع از خود تهیه کنیم، ولی سلاح برترما همین نیروی بسیج و حوزه است؛ باید این دو نهاد را تقویت و با سایر مراکز مرتبط کرد.

این مرجع تقلید افزود: مسئله دیگر ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف حوزه، علما و بسیج و سپاه است، می‌توان با برنامه ریزی درست بر این هم‌افزایی و هماهنگی افزود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تبیین کرد: مسئله دیگر افزایش علم و فنون جدید است. اهل بیت(ع) علم زیادی داشتند. نیروهای فرهنگی بسیج و سپاه هم باید روزبه روز بر علم و توانایی خود بیفزایند.

وی با بیان اینکه حوزه میراث ماندگار است و ظرفیت عظیمی در آن است و باید قدر این ظرفیت عظیم را دانست، افزود: همه نهادها باید با حوزه در ارتباط باشند و از میراث ماندگار و چشمه جوشان آن استفاده کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند «همه برای رسیدن به فیض خدا که بی نهایت است، باید ظرف خود را هم افزایش دهد. فیض خدا بی نهایت است، اما باید ظرفیت خود را افزایش دهیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید توانمندی حوزه و بسیج را افزایش داد گفت: الان گرفتار فضای مجازی هستیم و این فضا بلای جان خانوادها شده است.

وی عنوان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد جامعه اسلامی را به بردگی بکشد و کسی که وارد این فضا می‌شود، اختیاری از خود ندارد؛ باید این فضا را از دشمن گرفت و اجازه نداد دشمن جامعه اسلامی را به بردگی بکشاند.

آیت‌الله مکارم شیرازی توضیح داد: بعضی به استفاده از فضای مجازی اصرار دارند و این مشکلات اخیر نشان دهنده همین واقعیت است، اما سپاه و بسیج برای گرفتن این فرصت از دشمن، باید نقش آفرینی کنند.

این مرجع تقلید متذکر شد: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این جامعه به بردگی کشانیده نشود.

نظر شما