شناسهٔ خبر: 24597294 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وزیرورزش‌ عربستان: استرالیا که آمد به فوتبال‌آسیا، ماهم‌می‌رویم به جام‌ملت‌های‌آفریقا یا کوپا آمریکا

وزیر ورزش عربستان در توییتر خود سخنان جنجالی مطرح کرد و از شکست پرونده انتقال بازیکنان این کشور به اسپانیا سخن گفت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر ورزش عربستان در صفحه توییتری خود به مباحث‌ زیادی اشاره کرده است که سخنان او در رابطه با جام جهانی ۲۰۲۶ جالب توجه است . وی در این رابطه اعلام کرد : من شنیده‌ام مغرب و آمریکا قصد دارند پیشنهادی در رابطه با میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ به فیفا بدهند . تنها چیزی که برای ما مهم است مصلحت کشور عربستان است .در چند وقت اخیر ما از نسبت برادری و دوستی آسیب دیده‌ایم و در حال حاضر فقط مصلحت کشورمان را در نظر می‌گیریم . این سخن وزیر ورزش عربستان عدم حمایت آنها از مغرب را نشان می‌دهد .

وی در توییتی دیگر گفت : روش کاری بنده به گونه‌ای است که اگر جایی خطا و اشتباه دیدم، اجازه ندهم آن موضوع ادامه پیدا کند . خیلی‌ها در حال حاضر با این موضوع مشکل پیدا کرده‌اند و در این رابطه خودشان مقصر هستند و هیچ تقصیری بر گردن بنده نیست . این صحبت ترکی آل‌شیخ در خصوص برکناری مربی الهلال بود که از نظر وی در این فصل خوب کار نکرده و مستحق برکناری بوده است .

وزیر ورزش عربستان در توییت جنجالی دیگر به شایعه خروج فوتبال این کشور از AFC دامن زد و گفت : شاید عربستان را از این به بعد در جام ملت‌های آفریقا یا کوپا آمریکا ببینید . همانطور که استرالیا از اقیانوسیه آمده و در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند ، شاید ما هم رفتیم و در جای دیگر بازی کردیم .

ترکی آل‌شیخ در آخرین توییت خود ، بیان کرد: تنها پرونده‌ای که من در آن شکست خوردم ، انتقال بازیکنان عربستانی به اسپانیا بود . ولی هنوز زود است که در مورد آن قضاوت کرد .
پیش از این وزارت ورزش عربستان طبق قراردادی با لالیگا ، ۹ بازیکن ملی‌پوش عربستانی را به تیم‌های اسپانیایی فرستاد تا این بازیکنان برای حضور در جام جهانی تجربه کسب کنند . اما در حال حاضر هیچ کدام از آن‌ها ، حتی در لیست هجده نفره هم قرار نمی‌گیرند .

نکته جالب توجه پرداخت دستمزد همه بازیکنان از سوی وزارت ورزش عربستان بوده است و‌ حال حاضر وزیر ورزش این کشور پروژه خود را شکست خورده می‌بیند .
ایسنا 

نظر شما