شناسهٔ خبر: 24597018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ورود اتحاديه جهاني کشتي به اتفاقات فدراسيون

لالوويچ: کشتي ايران ريگي در کفش ما شده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش آفرينش، کشتي ايران در ماه هاي اخير آبستن حواشي بسياري بوده است؛از ماجراي باخت مصلحتي عليرضا کريمي مقابل حريف روس براي روبرو نشدن با کشتي گير رژيم اشغالگر قدس تا خطر تعليق کشتي ايران و استعفاي رسول خادم و همين ها بهانه اي شده براي ورود رئيس اتحاديه جهاني کشتي به اتفاقات ورزش اول کشور. نناد لالوويچ در صحبت هاي اخير خود فدراسيون کشتي ايران را تهديد کرده و حتي پا را از اختيارات خود فراتر گذاشته است:

*ايران تبديل به ريگي در کفش‌مان شده است! برخي از اوقات چنين اتفاقاتي در کشتي رخ مي‌دهد و گاهي اوقات نيز ممکن است در ديگر ورزش‌ها بيفتد. ما مي‌خواهيم از تکرار اين اتفاقات در آينده جلوگيري کنيم.

*خبرهايي به ما رسيده که رئيس فدراسيون کشتي ايران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسي ندارم، اما مي‌خواهم که حقايق را بدانم. من دليل ‌اصلي اين که او چرا استعفا داده است را نمي‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخير باشد خوب نيست. ورزش ايران اگر به روند مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائيل ادامه‌ دهد ريسک زيادي را متحمل شده است.

*شرايط واقعا پيچيده است. ما نياز به کمک ديگر فدراسيون‌ها و کميته‌ بين‌المللي المپيک داريم. مسئولان ايران بايد متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتي ضربه وارد مي‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ايران ضربه مي‌زنند.

*مسئولان بين‌المللي ورزش اجازه چنين اتفاقي را نمي‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشکاران ايران هستند. تمامي جنبش ورزش بايد با هم متحد شود و به مسئولان توضيح دهد که اين اتفاق ديگر نمي‌تواند رخ دهد. من صربستاني هستم، اما بايد از منافع ورزشکاران همه کشورها نيز حمايت کنم. ما بايد بدانيم که ورزش کاملا مستقل از سياست است. روابط بد بين کشورها نبايد بر شرايط ورزشکاران تاثير بگذارد. ما همين مشکل را با اوکراين و روسيه هم داريم، اما مسابقاتي داريم که در هر دو کشور برگزار مي شوند و مطمئن هستيم که ورزشکاران آنها بدون مشکل در مسابقات شرکت مي‌کنند.

نظر شما