شناسهٔ خبر: 24597003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

فرصت‌سوزی در چهارشنبه‌‎سوری!

تراکتورسازی 1 - 1 الجزیره امارات؛ بنویسیم تساوی، بخوانیم شکست/ شاگردان ساغلام در آستانه حذف قرار گرفتند/ پایان تلخ سال 96 برای پرشورها

شاگردان ساغلام در چهارمین بازی آسیایی خود با تساوی یک بر یک مقابل میهمانش الجزیره امارات متوقف شدند تا در آستانه حذف از این مسابقات قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، تیم فوتبال تراکتورسازی در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 16 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز پذیرای الجزیره امارات بود که در ادامه نتایج ضعیف خود با نتیجه یک بر یک مقابل میهمانش متوقف شد تا در آستانه حذف از این مسابقات قرار بگیرد.

جدال دو تیم در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر برگزار شد و تیم تراکتورسازی که کار را بهتر آغاز کرده بود، در همان دقیقه 4 می‌توانست توسط احسان پهلوان به گل برسد اما حرکت انفرادی این بازیکن و در نهایت ضربه وی راهی کرنر شد.

سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان با گذشت دقایق ابتدایی همچنان تیم برتر میدان بودند و در دقیقه 12 ارسلان مطهری در محوطه جریمه تیم الجزیره سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و تصمیم به ادامه بازی داد.

پس از این موقعیت با اینکه یاران ارطغرل ساغلام توپ و میدان را در اختیار داشتند اما از فشار حملات این تیم کاسته شد تا اینکه در دقیقه 31 دوباره احسان پهلوان با ضربه سرضرب خود دروازه میهمان را تهدید کرد اما این توپ با واکنش علی خسیف روبرو و به کرنر رفت.



یک دقیقه بعد بازهم این تراکتورسازی بود که در آستانه گلزنی قرار گرفت که این بار ضربه دیدنی علی طاهران را سنگربان الجزیره از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد تا یک بار دیگر مانع از گلزنی حریف شود.

در دقیقه 42 و برخلاف جریان بازی این الجزیره بود که به گل رسید تا طلسم دروازه‌ها را باز کند؛ این گل با فرار دیدنی رومارینیو و ضربه این بازیکن در موقعیت تک به تک با جوردی آلمیدا وارد دروازه میزبان شد تا تیم اماراتی در عین ناباوری و در اولین حمله جدی خود یک بر صفر پیش بیافتد.

تراکتورسازان که دوست نداشتند بازنده به رختکن بروند در دقایق پایانی نیمه اول فشار زیادی روی دروازه میهمان آوردند اما هیچ کدام از حملات این تیم راه به جایی نبرد و آنها در نهایت با شکست یک بر صفر راهی رختکن شدند.

با شروع نیمه دوم ساغلام با فرستادن فرزاد حاتمی به میدان تیمش را تهاجمی کرد و این تیم همچون نیمه اول شروع خوبی داشت و هنوز 5 دقیقه از استارت این نیمه نگذشته بود که فرصت دیگری گلزنی برای آنها به هدر رفت.

در دقیقه 50 دانیال اسماعیلی‌فر پشت مدافعان تیم الجزیره صاحب توپ شده و با دروازه‌بان الجزیره تک به تک شد اما ضربه آخر این بازیکن با واکنش دروازه‌بان الجزیره برگشت داده شد تا اولین موقعیت تراکتور در نیمه دوم بدین شکل از دست برود.

به فاصله 5 دقیقه بعد احسان پهلوان موقعیت عالی دیگر را برای تراکتورسازی هدر داد و فرصت به تساوی کشاندن کار را از تیمش گرفت؛ این بازیکن در موقعیتی دقیقا مشابه با بازی رفت ضربه پای چپ خود را از کنار دروازه به بیرون زد.

حملات میزبان برای جبران گل خورده ادامه داشت و بازیکنان این تیم در دقیقه 61 روی پاس فرزاد حاتمی با همکاری مهدی کیانی و محمد ایرانپوریان بار دیگر در موقعیت گلزنی قرار گرفتند اما در نهایت ایرانپوریان نتوانست از این فرصت استفاده کند.

یاران ساغلام که سوار بر بازی بودند بالاخره در دقیقه 77 مزد بازی برتر خود را گرفته و توانستند قفل دروازه تیم میهمان را باز کنند؛ این گل با سانتر احسان پهلوان و ضربه سر تماشایی فرزاد حاتمی به ثمر رسید.

سرخ‌پوشان که بعد از گل تساوی روحیه گرفته بودند و به شدت به دنبال گل پیروزی بودند، تا یک قدمی این هدف پیش رفتند اما بدشانسی آنها را ناکام گذاشت؛ در دقیقه 82 سانتر فرزاد حاتمی با ضربه سر شیرجه‌ای دانیال اسماعیلی‌فر همراه شد اما خسیف درحالی که توپ از بین پاهایش عبور کرده بود، آن را در اختیار گرفت.
 


 

در لحظات باقی مانده و علیرغم اینکه 6 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم منظور شده بود، تلاش تراکتورسازان برای به ثمر رساندن گل دوم و کسب 3 امتیاز کامل بازی نتیجه نداد و این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه پذیرفت.

به این ترتیب نماینده کشورمان در روزی که برای اولین بار در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا حمایت تماشاگرانش را به همراه داشت و مثل دیدارهای قبلی خود برتر از حریف بود، نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند و با تقسیم امتیاز، کارش را برای صعود از گروه به اما و اگر سپرد.

با نتیجه به دست آمده در این میدان، تیم تراکتورسازی 2 امتیازی شده و همچنان قعرنشین گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا باقی ماند و الجزیره امارات نیز با 5 امتیاز موقتاً در رده دوم ماندنی شد.

قضاوت این مسابقه را "فو مینگ" با کمک "هو ویمینگ" و "وانگ دژین" از کشور چین بر عهده داشتند. "ماشنیف دیمتری" از قرقیزستان به عنوان داور چهارم و "محمد باسل" از سوریه نیز به عنوان ناظر داوری فعالیت کردند.

اخطار: فرزاد حاتمی (89) از تراکتورسازی و سالم راشد (39) و خلیفه مبارک (72) و زاید العامری (1+90) از الجزیره امارات

تراکتورسازی: جوردی آلمیدا، محمد نادری (عارف آغاسی)، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد ایران‌پوریان، محمد مسلمی‌پور، علی طاهران (فرزاد حاتمی)، مهدی مهدی‌پور، مهدی کیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان و امیر ارسلان مطهری (سلیمان کرپیچ).
سرمربی: ارطغرل ساغلام

الجزیره امارات: علی خسیف، خلیفه مبارک، مسلم فایز، محمد المسلمی، سالم راشد (یوسف الحسینی)، سالم علی، یعقوب الحوسنی، مبارک بوصوفا، خلفان مبارک (بادر عادل)، زاید العامری (بادر العطاس) و رومارینیو.
سرمربی: هنک تن کاته

گفتنی است دیگر دیدار این گروه را تیم‌های الاهلی عربستان و الغرافه قطر از ساعت 20:45 به میزبانی تیم سعودی برگزار می‌کنند.
 

نظر شما