شناسهٔ خبر: 24596733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست تاجگردون برای بررسی مجدد آرای استیضاح ربیعی

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه خواست آرای استیضاح ربیعی وزیر کار را مجددا مورد بررسی قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، غلامرضا تاجگردون در تذکری مستند به مواد ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۲۸ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: رئیس مجلس امروز در اداره جلسه رای‌گیری با دقت نکاتی را درباره حاضرین اعلام کرد. طبق ماده ۱۰۰ آیین‌نامه تشخیص عده حاضر با استفاده از تابلو است که اول جلسه و قبل از اخذ آرا باید اعلام شود. ماده ۱۲۸ هم می‌گوید به مجرد اعلام اخذ رای تعداد نمایندگان حاضر به استناد دستگاه شمارشگر اعلام و اخذ رای آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی شما در جلسه نبودند. رئیس جلسه تعداد حاضرین را ۲۴۸ نفر اعلام کرد و موقع شمارش ۲۵۳ رای به عنوان مجموعه آرا اعلام شد. من نمی‌خواهم سوءبرداشت شود اما حتی یک نفر بعد از پایان شمارش وارد جلسه شده و در حال جمع کردن آرا رای خود را به گلدان انداخته است.

تاجگردون با بیان اینکه مجلس باید حافظ رای ملت باشد، گفت: هیات رئیسه به وجدان خود در برابر قسمی که یاد کرده، رجوع کند و مجدداً آیین‌نامه را بررسی کند. آقای وزیر با یک رای باطله وزیر شد و حق مردم در اختیار چنین شخصی قرار گرفته است در حالی که رای موافقین استیضاح بیشتر بوده است.

تاجگردون در پایان خطاب به رئیس مجلس گفت: آراء استیضاح را مجدداً بررسی کنید. به هر نتیجه‌ای رسیدید ما آن را قبول می‌کنیم اما در برابر وجدان خود، خون شهدا و قرآن مسئول هستید.

انتهای پیام

نظر شما