شناسهٔ خبر: 24596717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در جریان تذکر شفاهی در صحن مجلس

تاجگردون: وزیر کار با یک رای باطله وزیر شد/ پزشکیان: همه آنها که رای دادند کارت گرفته بودند

طراح استیضاح وزیر کار از هیأت رئیسه خواست به علت تعارض در تعداد نمایندگان حاضر در جلسه هنگام رای‌گیری آرای نمایندگان دوباره بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه 22 اسفندو پس از اتمام استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به ابقای وی منجر شد طی تذکری شفاهی گفت: تشخیص عده‌ای حاضر در مجلس با استفاده از تابلو صورت می‌گیرد و بر اساس ماده 28 آئین‌نامه داخلی به مجرد اعلام اخذ رای تعداد افراد حاضر در جلسه از سوی رئیس جلسه اعلام می‌شود.

وی افزود: صبح و در هنگام استیضاح آقای ربیعی وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد که 248 نفر در جلسه علنی حضور دارند اما وقتی آراء شمارش شد اعلام کرد که مجموع آرا 253 رای است و وقتی اعتراض کردیم گفتند که اینها بیرون بودند و بعد وارد شدند.

تاجگردون با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان در حین شمارش آراء وارد شده است، گفت: وزیر رفاه با یک رای باطله وزیر شده است. از این رو ما از هیأت رئیسه می‌خواهیم که آراء‌را دوباره  بررسی کنند.

براساس این گزارش علی لاریجانی که اداره جلسه را برعهده داشت از مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس که اداره نشست علنی را هنگام شمارش آراء استیضاح وزیر کار بر عهده داشت، خواست که در این باره توضیح دهد که پزشکیان عنوان داشت برخی دوستان می‌گویند به فکر مردم هستند گویی ما به فکر کسان دیگری هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که رای‌گیری درباره استیضاح آقای ربیعی آغاز شد نمایندگانی که بیرون صحن بودند داخل شدند و کارت گرفتند.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: بنده فقط نتایجی که تیم شمارش کننده آرا به من گفت، اعلام کردم و از همه فراکسیون‌ها هم در این تیم حضور داشتندو کسی هم غیر از نماینده رای نداده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما