شناسهٔ خبر: 24596089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خروج غيرنظاميان از طريق گذرگاه‌هاي امن از غوطه شرقي

يگان هايي از ارتش سوريه مرحله سوم خروج خانواده هاي ساکن غوطه شرقي را با فراهم کردن گذرگاه هاي امن در اردوگاه الوافدين به اجرا در مي آورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، غيرنظاميان سوري از طريق گذرگاه هاي امني که ارتش سوريه براي آنها فراهم کرده است در حال خروج از غوطه شرقي هستند.

يگان هايي از ارتش سوريه مرحله سوم خروج خانواده هاي ساکن غوطه شرقي را با فراهم کردن گذرگاه هاي امن در اردوگاه الوافدين به اجرا در مي آورند و غير نظاميان را به مراکز اسکان موقت منتقل مي کنند. اهالي غوطه شرقي که از اين منطقه خارج شدند تاکيد کردند تروريستها هر کس را که تلاش کند از مناطق تحت اشغال آنها خارج شود هدف قرار مي دهند. آنها تاکيد کردند مشکلاتي که به دليل وجود تروريستها متحمل شدند بسيار زياد بود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1999510" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2066726/1999510?width=340&height=240"></script></div>

خبرنگار شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه در گزارشي گفت: اين منطقه جاده خاکي است که به اولين مناطق تحت اشغال تروريستها در داخل دوما منتهي مي شود که طول آن تقريبا يک کيلومتر است. اين منطقه همواره در معرض حملات خمپاره اي و تک تيراندازان قرار داشت اما هم اکنون اين حملات تروريستي قطع شده است. هم اکنون يک کاروان جديد غير نظاميان از مناطق تحت اشغال تروريستها به اين منطقه رسيد. خدا را شکر مي کنيم که به سلامت به اينجا رسيدند چون در ميان اين کاروان، زنان و کودکان وجود دارند. يکي از اعضاي هلال احمر اين غير نظاميان را همراهي مي کند. ظاهرا فشار مردم بر تروريستها و سينه سپر کردن مردم در برابرشان در نهايت به خروج غير نظاميان از غوطه شرقي منجر شده است.

يکي از شهروندان سوري که تازه به منطقه امن رسيده بود گفت: «خدا را شکر. ما در تاريکي بوديم و در حال حاضر به روشنايي رسيديم. من اهالي غوطه شرقي را تشويق مي کنم که از آن خارج شوند و اگر مي خواهند زنده بمانند اين مناطق را ترک کنند».

يکي ديگر از شهروندان سوري نيز گفت: «خدا شما را موفق کند و سايه رئيس جمهور را بر سر ما مستدام دارد. به خدا سوگند که قلب هر انسان در غوطه شرقي به خاک سوريه اشتياق دارد و بر آن بوسه مي زند. ما زودتر از اين مي خواستيم خارج شويم اما نمي گذاشتند خارج شويم. در اين منطقه فاجعه اي رخ داده است که عرق شرم را بر پيشاني انسان جاري مي کند و باعث مي شود انسان خون گريه کند. به خدا قسم ما هر روز هزار بار مي مرديم. خداوند رئيس جمهور را براي ما نگه دارد. ما به اينجا آمديم تا با قول و عمل به وطن خدمت کنيم. ما با گفتار و کردار از ارتش سوريه تشکر مي کنيم».

نظر شما