شناسهٔ خبر: 24595945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رییس دادگستری تهران: حکم برای اجرا ارسال شده اما از بازداشت بقایی بی‌خبرم

رئیس دادگستری استان تهران گفت: حکم بقایی در دادگاه تجدید نظر تایید و برای اجرا به دادسرای تهران ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ دقایقی پیش برخی رسانه ها خبر از بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی دولت گذشته جهت اجرای حکم دادگاه خبر دادند.

در این زمینه غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: حکم بقایی در دادگاه تجدید نظر تایید و برای اجرا به دادسرای تهران ارسال شده است.

وی افزود: اما از اجرا حکم و بازداشت بقایی اطلاعی ندارم.

اسماعیلی گفت: بقایی برای اتهامات مختلف به حبس های متعدد در دادگاه تجدید نظرمحکوم شده است اما طبق قانون فقط مجازات اشد قابل اجراست به همین دلیل بیشتر محکومت بقایی با حبس که 15 سال است اجرا می شود.

وی گفت: بقایی به رد مال و جزای نقدی هم محکوم شده است که متناسب با محکومت باید پرداخت کند.

بازداشت بقایی کذب است

این در حالی است که مهران عبدالله پور وکیل مدافع حمید بقایی در خصوص خبر بازداشت موکلش اظهار کرد: هنوز حکمی از طرف دادگاه تجدید نظر برای حمید بقایی صادر نشده است که اجرا شود.

وی افزود: خبر بازداشت بقایی کذب است.

همچنین میزان نوشت: رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص شایعه بازداشت آقای بقایی: حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده است و امروز حکم برای ابلاغ  و اجرا به دادسرا ارسال شده است. اما اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده است اطلاع ندارم ولی پرونده جهت اجرای حکم از ناحیه ما به دادسرا ارجاع شده و این بخش قطعی است.

.وی گفت: دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده است و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از 15 سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما