شناسهٔ خبر: 24595322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان تهران:

حکم قطعی بقایی صادر و ابلاغ شد/ ارسال حکم برای ابلاغ و اجرا به دادسرا

رئیس کل دادگستری استان تهران در ارتباط با شایعه بازداشت حمید بقایی گفت: حکم قطعی روز گذشته صادر و امروز برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به شایعه بازداشت حمید بقایی گفت: حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده است. امروز حکم برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شد.

اسماعیلی گفت: اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده است اطلاع ندارم، ولی پرونده جهت اجرای حکم از ناحیه ما به دادسرا ارجاع شده و این بخش قطعی است.

این مقام قضایی اضافه کرد: دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده است و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد.

رئیس کل دادگستری تهران در پایان خاطرنشان کرد:  پرونده جهت اجرا از ناحیه دادگاه تجدید نظر به دادسرا ارسال شده است.

 گفتنی است؛ جلسه رسیدگی به پرونده معاون اجرایی دولت دهم در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‎‌اژه‌ا‌ی، سخنگوی قوه قضائيه پیش از این در نشست خبری خود در 25 تیرماه امسال، اتهامات حميد بقايی را تصرف غيرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجويی اوليه اتهام ديگری مطرح شد که دو ميليون يورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختيار اين متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد ديگری بدهد.

حميد بقايی 18 تير به دستور بازپرس بازداشت شده بود و دادستانی تهران اطلاعیه ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد، در چهارم مرداد بود که معاون اجرایی دولت دهم با تأمين وثيقه از زندان آزاد شد و پس از تعیین وقت برای پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در 25 مهرماه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در 30 آبان ماه نیز از ختم رسیدگی به پرونده بقایی خبر داده بود و در 14 اسفند ماه  آخرین دفاع  صورت گرفت و لایحه دفاعیه اخذ شد.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما