شناسهٔ خبر: 24595285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کُردها جایگزین نیروی بسیج مردمی سوریه شدند

نیروهای کرد در شمال سوریه روز یکشنبه تجهیزات جدیدی را به منطقه عفرین گسیل کردند، جایی که نیروهای ارتش ترکیه در آستانه ورود به آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تعدادی از اتوبوس‌ها صبح امروز صدها شبه نظامی کرد از ملیتهای گوناگون را که مجهز به سلاح‌های سبک و نیمه سنگین بودند از شهر قامشلی در استان حسکه شمال شرقی سوریه به عفرین منتقل کردند.

این در حالی است که نیروهای بسیج مردمی سوریه (الدفاع الوطنی) نیز شروع به ترک عفرین کرده‌ اند. خروج این نیروها احتمالا پس از شکست مذاکرات میان دولت مرکزی با شبه نظامیان کرد برای تخلیه عفرین و تحویل کنترل آن با هدف جلوگیری از اشغال شهر توسط ارتش متجاوز و اشغالگر ترکیه صورت گرفته است.

به گفته ناظران کردها قصد دارند با قراردادن غیرنظامیان بعنوان سپر انسانی و کشیدن ارتش ترکیه به داخل مناطق شهری جامعه جهانی را برای فشار وارد ساختن بر توقف عملیات تحت فشار قرار دهند. در حالیکه در ماه فوریه برای حمایت از عفرین وارد این شهر شده بودند. این در حالی است که نیروهای ترکیه تقریبا در حال محاصره عفرین و جدا کردن آن از خاک سوریه هستند.

روز شنبه خبرگزاری «هاوار» نزدیک به شبه نظامیان کرد از بمباران اطراف مرکز عفرین توسط جنگنده‌های ترکیه خبر داد. خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد، گروه‌های تروریستی تکفیری وابسته به القاعده و معارضان وهابی سوری هم‌پیمان ترکیه در عملیات نظامی “شاخه زیتون” پس از درگیری کوتاهی طی پیشروی خود به سمت عفرین بر پایگاه نظامی “گردان نیروهای ویژه موسوم به “هت” وابسته به گروه تروریستی تجزیه طلب چند ملیتی پ.ک.ک ترکیه در شمال شرق عفرین کنترل یافتند. از گردان ۱۳۵ به عنوان مرکزی برای نیروهای آمریکا استفاده می‌شد که به شبه نظامیان تجزیه طلب کرد در غرب رود فرات آموزش‌های نظامی برای تجزیه مناطق شمالی این کشور را ارائه می‌کردند.

از سوی دیگر، نیروهای شرکت کننده در عملیات شاخه زیتون توانستند فرودگاه نظامی استراتژیک در نزدیکی روستای بابلیت و هشت روستای جدید در منطقه واقع میان جندیرس و عفرین را پاکسازی کنند. نیمه شب گذشته نیز ارتش ترکیه به منظور گسترش عملیات نظامی شاخه زیتون یک کاروان تجهیزات نظامی جدیدی به دو استان مرزی هاتای و کلیس در مسیر عفرین فرستاد. این تجهیزات شامل تانک‌ها، نفربرها و دیگر تجهیزات است.

منبع:اعلام الحربی

برچسب‌ها:

نظر شما