شناسهٔ خبر: 24595069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:اولین معیار انقلاب، مساله ولایت فقیه است

به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، بزرگ ترین نعمت پروردگار را ولایت اهل بیت(ع) برشمرد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، بزرگ ترین نعمت پروردگار را ولایت اهل بیت(ع) برشمرد و اظهار داشت: الحمدالله این نظام بر اساس ولایتمداری برقرار شده است.
وی با اشاره به شاخص ها و معیارها برای نظام اسلامی اظهار کرد: قرن ها ملت ما گرفتار حکومت های مستبد و دست نشانده بودند که به واسطه ولایت فقیه یک نظام قدرتمند در کشور ما به وجود آمده است.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام ناب محمدی(ص) رکن مهم این انقلاب است، گفت: دشمن توانسته بود اسلام را تحریف و تضعیف کند و اسلام آمریکایی، طالبانی و داعشی را به وجود آورد و امام، آن اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورد؛ و یکی از وظایف ما این است که اسلام ناب را با همه ابعادش به مردم بشناسانیم.
این مرجع تقلید با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر همین جریان حجاب را کمی شُل گرفته بودیم، کم کم محو می شد؛ بنابراین حفظ اسلام و حفظ این ویژگی های اسلام همه اش امر به معروف است.
وی گفت: شاخصه دیگر انقلاب اسلامی احیای جهاد وشهادت در جامعه است،بدون جهاد نه حکومت، نه ارزش های دینی و نه علم صحیح وجود دارد و جهاد انسان این است که با توکل به خدا و ایمان حرکت کند.
وی افزود: داشتن قدرت نظامی و موشک موجب شده است که دشمن به لرزه بیفتد و این قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران روز به ‌روز افزایش می یابد، درحال حاضر در کشور میلیون‌ ها انسان عاشق شهادت وجود دارند.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که بسیج مساله بسیار مهمی است، اظهار کرد: شکل گیری بسیج توانست بسیاری از فتنه های دشمنان را خنثی کند.
این مرجع تقلید با بیان این که ریشه تمام جریانات صهیونیست ‌ها هستند، گفت: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از چند جهت با ما دشمن هستند، بنابراین باید در برابر اینها بسیار با قدرت به میدان بیاییم، باید آگاه و قوی باشیم و در سایه پرچم ولایت از نظام اسلامی پشتیبانی کنیم و حافظ انقلاب اسلامی باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود، به مساله حمله به سفارت ایران در انگلیس اشاره و اظهار کرد: این که عده‌ ای به سفارت ایران در لندن وارد شدند و پرچم ایران را بردارند، نمی ‌توانیم در برابر این جریان ساکت باشیم و باید صدای خود را به دنیا برسانیم.
به گزارش ایرنا، جمعه گذشته چندتن از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس با بالا رفتن از دیوار سفارت ایران در لندن و ورود به بالکن سفارت، پرچم ایران را پایین آوردند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه درسپاه نیز در این دیدار توضیحاتی در رابطه با برنامه های خود ارائه داد.
همچنین در این دیدار، کارت افتخاری عضویت در سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور به آیت الله نوری همدانی اهدا شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه در سفر به استان قم، عصر امروز با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو می کند.
7406/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما