شناسهٔ خبر: 24593241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ اسفند بخوانید؛

ربیعی وزیر و جنتی رییس ماند/رد ادعایی در مورد یک فرمانده سپاه/تمدید اضطرارملی آمریکا علیه ایران

رد ادعای یکی از محکومین محاکم قضایی به یکی از فرماندهان سپاه، چهارمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، گزارش ایسنا از جلسه استیضاح وزیر کار، تمدید وضعیت اضطرار ملی علیه ایران از سوی ترامپ، بیانیه موگرینی در مورد نشست آتی کمیسیون مشترک برجام، درخواست ظریف از مقامات پاکستانی برای آزادی یک سرباز ایرانی از چنگال تروریست‌ها، ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه در خصوص شرایط مرخصی زندانیان در ایام عید نوروز و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و دوم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف با رد ادعای مطرح شده در نامه یکی از محکومین محاکم قضایی به یکی از فرماندهان عالیرتبه سپاه آنرا فرافکنی و حرکتی نخ نما شده با هدف تشویش اذهان عمومی توصیف و تصریح کرد: رأی محاکم قضایی براساس مدارک مستند، مستدل و قوی صادر شده و طرح سناریوهای تکراری بار جرایم متهمان را کاهش نمی دهد.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری سخنگوی دولت اعلام کرد: کسری بودجه با عدم تحقق بودجه متفاوت است. کسری بودجه یعنی منابع تامین نشود ، اما وقتی منابع تامین نشود و ما مصارف را کم کنیم، دیگر کسری بودجه نداریم و عدم تحقق بودجه داریم. وی با بیان اینکه  همه منابع بودجه تحقق پیدا نکرده است و ما هم مصارف را کاهش داده ایم تا کسری بودجه نداشته باشیم ،گفت: بنابراینکسری بودجه نداریم. سخنگوی دولت در بخش دیگر با بیان اینکه دولت اقدام قانونی مجلس در استیضاح وزرا را به نفع کشور نمی داند، تصریح کرد: از مجلس می خواهیم به وزرا اعتماد کند. همچنین سخنگوی دولت در واکنش به توئیت احمد توکلی درباره فراخوان به مردم برای تجمع در صورت عدم فعالیت سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، اظهار کرد: این سامانه در حال نهایی شدن است.

اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری

چهارمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم صبح امروز (سه‌شنبه - ۲۲ اسفندماه) در محل ساختمان این مجلس برگزار شد. در این اجلاسیه  انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار شد و در نتیجه آن آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان ماند.همچنین آیت الله هاشمی شاهرودی با ۷۲ رای و آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با ۷۰ رای به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجلس خبرگان انتخاب شدند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی نیز با ۵۰ رای و آیت الله کعبی با ۴۲ رای به عنوان منشی های هیئت رئیسه برگزیده شدند.

رییس مجلس خبرگان رهبری  طی سخنانی در افتتاحیه  این اجلاسیه بر برخورد محکم با کسانی که اقدام به رقصیدن و برداشتن روسری از سر می‌کنند، تاکید کرد. حاشیه‌ های این مراسم را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

***

گزارش ایسنا از جلسه استیضاح وزیر کار

صبه امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۲۳ نفر از نمایندگان  برای استیضاح علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که نمایندگان با ۱۲۶ رای موافق، ۱۲۴ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۱ رای باطله از مجموع ۲۵۳ رای ماخوذه با طرح استیضاح علی ربیعی مخالفت کردند.

گزارش ایسنا از جلسه استیضاح وزیر راه

همچنین مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز برای استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه تشکیا جلسه داد و قرار است جلسه استیضاح در طول سه ساعت به اتمام برسد.

دونالد ترامپ در نامه‌ای به رییس مجلس نمایندگان آمریکا و سنا وضعیت اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد. در نامه دونالد ترامپ ادعا شده است: اقدامات و سیاست‌های دولت ایران از جمله توسعه توان موشکی بالستیک، حمایت از تروریسم بین‌المللی و نقض حقوق بشر همچنان یک تهدید جدی و غیر معمول علیه امنیت، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.

همچنین فدریکا موگرینی با انتشار بیانیه ای از برگزاری  نشست آتی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ۱۶ مارس (۲۵ اسفندماه) در وین خبر داد و که این نشست فرصتی برای بازبینی اجرای توافق هسته‌ای است.

در دیدار با مشاور امنیت ملی پاکستان ظریف از مقامات پاکستانی خواست برای آزادی یک سرباز ایرانی از چنگال تروریست‌ها اقدام کند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار بر آمادگی کشورمان برای توسعه بیشتر مناسبات و همکاری ها در تمام سطوح با پاکستان تاکید کرد.

محمدجواد ظریف برای شرکت در نشست چهارجانبه ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان نیز آخر هفته جاری به باکو سفر می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در خصوص شرایط مرخصی زندانیان در ایام عید نوروز ۱۳۹۷ بخشنامه ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ کرد.

همچنین پس از بررسی اصلاحات انجام شده از سوی مجلس شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور اعلام کرد.

دادستان کل کشور نیز در حاشیه بازدید از دادسرای جرایم یارانه ای بر ضرورت بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به اینترنت و حوزه سایبری تاکید کرد و گفت: راه ارتکاب جرایم رایانه ای و فضای مجازی باید مسدود شود. حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: قوانین جرایم رایانه ای نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام

نظر شما