شناسهٔ خبر: 24593131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

در مراسم رونمایی از آثار فعالیت‌های سازمان جوانان صورت گرفت

راه‌اندازی کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای»

عصر خودرو- مراسم افتتاحیه کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» با حضور تعدادی از جوانانی که در ایام نوروز در نقاط مختلف کشور حضور پیدا می‌کنند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» امروز با حضور اعضای سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در کتابخانه ملی برگزار شد. در این مراسم همچنین محمود محمدی نصب دبیرکل جمعیت هلال احمر، مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر و نمایندگانی از وزارت بهداشت، پلیس راهور و همچنین تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان از جمله شهره لرستانی، محمد بحرانی، شراره رخام، محمد لقمانیان، علیرضا افتخاری، سروش صحت، حسین زرگر و پیمان نصیری حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم از آثار مربوط به فعالیت‌های سازمان جوانان با حضور نمایندگانی از یونیسف، وزارت بهداشت،‌ پلیس راهور و همچنین علی متقیان مدیرعامل ایسنا رونمایی شد.

در این مراسم مهران مدیری به عنوان سفیر کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» انتخاب شد و او که در این مراسم نتوانست حضور پیدا کند در پیام صوتی حرکت جوانان جمعیت هلال احمر را با ارزش دانست و در مورد کمپین گفت: این کمپین بسیار ارزشمند است و باید هم خودمان در آن شرکت کنیم و هم دیگران را به شرکت در آن تشویق کنیم. آمار سوانح بسیار بالاست و امیدوارم با این حرکت همه ما بتوانیم این آمار را به شدت کاهش بدهیم.

مدیری اضافه کرد: حدود 20 هزار جوان به صورت داوطلبانه امسال در جاده‌ها به مردم کمک می‌کنند و این حرکت بسیار با ارزشی است که آنها در ایام نوروز در حالیکه مانند ما می‌توانند کنار خانواده‌هایشان باشند، در جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان نیز در این مراسم اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به خاطر اهداف والا و بشردوستانه‌اش در خدمت مردم بوده و در جهت کاهش آلام آنها و حفظ سلامتی‌شان حرکت کردند.

وی اضافه کرد: یکی از این فعالیت‌ها طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است که توسط جوانان جمعیت هلال احمر در نوروز انجام می‌شود. این طرح آنچنان برای جوانان اهمیت دارد که در یکی از سال‌ها وقتی منابع لازم برای اجرای طرح را نداشتیم و تصمیم گرفتیم که آن سال طرح را متوقف کنیم جوانان به ما رجوع کردند و گفتند منابع طرح را خودمان تامین می‌کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد و امدادگران و نجاتگران نیز در تمام مسیرها حضور دارند تا در راستای کمک و نجات مردم اقدام کنند اما جوانان در طرح ایمنی و سلامت، کار بزرگی را در راستای آگاهی بخشی انجام می‌دهند.

حبیبی با اشاره به قدمت اجرای طرح گفت: 18 سال است که این فعالیت صورت می‌گیرد و از ابتدا محور اصلی آن آگاهی بخشی به مردم بوده است و در چند سال گذشته ایمنی در راستای کاهش تصادفات محور اساسی این طرح شده است و از همین رو شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم و این مسئله را بر مبنای اظهارات معاون پلیس در سال گذشته می‌گویم.

وی با اشاره به میزان توجه و اهمیتی که به سقوط هواپیمای تهران یاسوج داده می‌شود اشاره کرد و گفت: همچنان بخش‌های مختلف کشور درگیر سقوط این هواپیما هستند و حتی این مسئله آنچنان اهمیت دارد که امروز در جلسه استیضاح وزیر کار نیز مطرح شد که چون هواپیمای آسمان سقوط کرده شما را استیضاح می‌کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با این حال باید توجه کنیم که در جاده‌های ما نیز حوادث زیادی رخ می‌دهد و طبق آمار پلیس روزانه 43 نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند و 16 برابر این آمار مصدوم داریم که ده‌ها نفر از این مصدومان دچار معلولیت‌های ماندگار می‌شوند. مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده که 35 تا 50 هزار میلیارد تومان بار اقتصادی و اجتماعی تصادفات جاده‌ای است یعنی حدود هفت تا هشت درصد از تولید ناخالص ملی، همچنین 60 درصد از افرادی که دچار ضایعه نخاعی می‌شوند در تصادفات جاده‌ای به این مشکل بر می‌خورند.

حبیبی در ادامه عنوان کرد: نکته‌ای که اهمیت دارد این است که بر اساس اعلام پلیس علت 60 درصد از تصادفات عامل انسانی است. یعنی اگر ما بتوانیم تغییری در رفتار رانندگان ایجاد کنیم یقینا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای خواهیم بود. این تغییر با آگاهی دادن، تذکر و اطلاع رسانی اتفاق می‌افتد و این کاری است که چند سال شما انجام می‌دهید.

حبیبی با بیان اینکه امیدوارم این رویداد بزرگ بشردوستانه هر چه بیشتر تسری پیدا کند، گفت: برای اینکه بتوانیم موفق شویم تا از آمار 43 نفر فوتی در روز بکاهیم نیروی انتظامی و راهداری تلاش‌های زیادی کردند که موثر بوده اما با همه این زحمت‌ها به تنهایی نمی‌توان کار را پیش برد. همه باید کمک کنند و اصحاب رسانه نیز بسیار موثر هستند. در آلمان میزان تلفات در طول 20 سال از 24 هزار نفر به 3000 نفر رسید و در راستای این کاهش آمار 700 دستگاه مختلف با هم همکاری کردند. ما باید جلب همکاری کنیم و پرچمدار این راه هنرمندان، قهرمانان و چهره‌های محبوب کشور هستند.

وی در ادامه گفت: با همکاری یونیسف الگویی به نام «به رفت» را تهیه کردیم و قرار شده که از مدارس کار را آغاز کنیم. در برنامه امسال نیز پروژه‌ ویژه‌ای در این خصوص داریم و نقش تک تک ما در تصادفات جاده‌ای با اهمیت است و جوانان هر جایی که حضور داشتند توانستند تحول آفرین باشند. یقینا کاهش تصادفات جاده‌ای می‌تواند باعث افزایش رفاه در جامعه شود.

به گزارش ایسنا، محمود محمدی نصب دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم اظهار کرد: از جامعه هنری تشکر می‌کنم که پیام ما را به جامعه منتقل می‌کند و ما حرف‌های زیادی با مردم داریم که زبانش را شما بلدید و این برای ما فرصتی بسیار مناسب و ارزشمند است و از همین رو تشکر می‌کنم که در این مراسم حضور پیدا کردید.

وی با اشاره به جوانان حاضر در سالن، گفت: افرادی که اینجا حضور دارند از فداکارترین جوانان هستند که تعداد آنها در کشور زیاد است و در روزهای بسیار سخت مانند چهار ماه گذشته که انواع حوادث را در کشور دیدیم به همت این دوستان حادثه‌ها مدیریت شد. جمعیت هلال احمر به نیروهای داوطلب خود متکی است و این افراد بدون چشمداشت فعالیت می‌کنند. در ایام نوروز هم تمام این دوستان در طول 20 روز مشغول خدمت دهی به مردم هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: به همت شما جوانان است که می‌توانیم وارد میدان‌های مختلف شویم و اگر شما کمک نکنید هیچ کدام از کارها به سرانجام نخواهد رسید.

محمدی نصب در ادامه گفت: امنیت‌ راه‌ها یک مسئله جهانی است که در کشورهای مختلف کم و بیش وجود دارد اما متاسفانه در کشور ما آمارها بسیار زیاد است هر چند که شیب آن نزولی است. فاکتورهای مختلفی در این مسائل نقش دارد از جمله خودروهایی که باید کیفیت‌شان بهتر شود و یا پلیس که باید مدیریت بهتری در جاده‌ها داشته باشد. البته در کشورمان شاهد این هستیم که نیروی انتظامی و ما همیشه در کنار هم هستیم و آنها بسیار زحمت می‌کشند. بخش دیگر مربوط به ایمنی جاده‌هاست و مهمترین بخشی که عامل 60 درصد از تصادفات است مربوط به فرهنگ رانندگی است که نیاز به آموزش دارد. شاید نیاز به سخت گیری بیشتر در صدور گواهینامه‌ها نیز باشد.

وی خطاب به جوانانی که در طرح نوروزی شرکت خواهند کرد، گفت: شما دوستان مردم را راهنمایی خواهید کرد و از شما خواهش می‌کنم که ویترین و نماینده آنچه که در جمعیت هلال احمر می‌گذرد باشید. خواهش من از شما این است که در بیش از 1000 نقطه از کشور که حضور دارید با آرامش مسائل را با مردم مطرح کنید و امیدوارم که امسال شاهد کاهش چمشگیر تصادفات باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما