شناسهٔ خبر: 24589679 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

رسول خادم چه می‌خواهد؟

اتفاقات مجمع فوق‌العاده‌ کشتی نشان داد که دغدغه تعیین راهکاری جدید برای مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی از دستور کار رییس مستعفی این فدراسیون خارج و سیاست انتقاد از وزارت ورزش "رمز شب" کشتی شده است.

صاحب‌خبر -
اتفاقات مجمع فوق‌العاده‌ کشتی نشان داد که دغدغه تعیین راهکاری جدید برای مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی از دستور کار رییس مستعفی این فدراسیون خارج و سیاست انتقاد از وزارت ورزش "رمز شب" کشتی شده است.

به‌ گزارش اعتدال به نقل از ‌ایسنا، اتفاقات دو هفته‌ اخیر کشتی‌ بی‌سابقه‌ترین رفتار مدیریتی و هنجارشکنی روشن رییس یک فدراسیون ورزشی در مواضع ساختاری و اصولی نظام اسلامی بوده است. بیانیه‌های آتشین و طرح موضوع چاره اندیشی برای مقابله با ورزشکاران رژیم صهیونیستی شروع ماجرای پرتنشی بود که اکنون زوایای نهفته‌ و ناگفته‌اش بیش از پیش روشن شده است.

به نظر می‌رسد چالش پرآشوب این روزهای کشتی ایران با هدایت طراحانش به مسیری جدیدی غیر از اهداف اولیه‌اش هدایت شده است. اکنون سوال این است که چرا رسول خادم در مجمع فوق‌العاده کشتی که برای بررسی استعفایش تشکیل شده بود، حرفی از محتوای دو بیانیه‌ جنجالی‌اش نزد؟ چرا او دلایل استعفایش را وارونه و فرافکنانه طرح و به خواسته‌ی اصلی‌اش نپرداخت؟

چرا او که دو ماه پیش با رای قاطع مجمع و با حمایت وزارت ورزش در سکان مدیریت کشتی ماندگار شده بود، اکنون در هیاهوی مدیریتی ایجاد کرده در کشتی، ساز مخالف وزارت می‌زند و دلیل استعفایش را به مسائلی غیر از تعیین تکلیف موضوع رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی ربط می‌دهد؟   

تغییر موضع رسول خادم بسیاری را بر این باور رسانده که او در ادامه سیاست‌هایش بدنبال خروجی افتخارآمیز از کشتی است و در این راه نیز با تکیه بر این موضوع که "هدف، وسیله را توجیه می‌کند"، می‌خواهد از چاله‌ای که خود کنده، با هر ابزاری پیروز خارج شود.

اتفاقات مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی‌ نیز نشان داد که رسول خادم عملا از دغدغه‌ی اصلی‌اش عبور کرده و تنها برای اینکه در معرکه ایجاد کرده فضای جدیدی برای جولان داشته باشد، به وزارت ورزش و جوانان تاخته است. او با زیرکی تمام تغییر جبهه داده و با طرح انتقاداتی تند و با ادعای عدم حمایت از فدراسیون کشتی‌ به دنبال عبور از اظهارات جنجالی بیانیه‌های پیشین خود است.

رسول خادم در تازه‌ترین مواضعش، وزارت ورزش و جوانان را متهم به عدم حمایت از کشتی‌ و متعهد نبودن این وزارتخانه به تامین بودجه و اعتبارات فدراسیون کشتی‌ کرده، موضوعی که برخلاف آمارهای اعلامی و حمایت‌های علنی وزیر ورزش از کشتی است.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که طرح موضوعات جدید و نادیده گرفتن دلایل اصلی طرح استعفای رسول خادم، سیاست فرار از پیشنهاد اولیه و باز کردن زاویه جدیدی برای توجیه استعفا و خروج همیشگی رییس مستعفی از کشتی‌ است، آن هم به دلیل نگرانی از نتایج آینده این رشته در آسیا و جهانی.

نتایج اخیر کشتی‌ ایران در جهان و آسیا بسیاری را بر این باور رسانده که ضعف‌های بنیادی در تیم‌های پایه و ‌بزرگسالان زمینه‌ای را پیش روی کشتی‌ ایران قرار داده که نتایج بازی‌های آسیایی و رقابت‌های آینده جهانی را نیز دچار ابهام کرده است، بر این اساس طرح موضوعات متفرقه از سوی رییس مستعفی فدراسیون کشتی‌ و حمایت چشم بسته مجمع این فدراسیون از این دیدگاه‌ها، حکایت از تدبیری هماهنگ شده برای ایجاد دلایل منطقی در توجیه دلایل نتایج آینده کشتی ایران و ضعف‌های مدیریتی و فنی فدراسیون کشتی‌ دارد.

به هر اتفاق، فدراسیون کشتی با بیانیه‌های رییس مستعفی‌اش در شرایط ناآرامی به لحاظ مدیریتی قرار گرفته است. بهتر است برای جبران اتفاقات تلخ دو هفته‌ اخیر کشتی ایران، مجموعه دلسوزان کشتی‌ با عبور از موضوعات مطروحه در بیانیه های رسول خادم و هجمه‌های ناصواب اخیر مطرح شده علیه وزارت ورزش چاره‌ای اساسی و متناسب با واقعیت‌های حال حاضر کشور و کشتی‌ در پیش بگیرند تا بتوان با عبور از این بحران و فارغ از فردیت‌ها شرایطی فراهم شود که در نهایت کشتی‌ کشور با تدبیر گوش‌ شکسته‌های ورزش ایران به ساحل آرامش برسد.

نظر شما