شناسهٔ خبر: 24588889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موافق استیضاح وزیر کار

تاجگردون: هواپیمای تهران - یاسوج بیمه نداشت/ آدمِ لاریجانی نیستم

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اتهام زنی ها به نمایندگان که به گفته وی موجب بدبینی جامعه می شود، گفت که هواپیمای تهران - یاسوج حتی بیمه نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در موافقت با طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کلام امروز من صرفا در قالب قسمی است که در برابر مردم، قرآن و قانون اساسی یاد کرده ام، استیضاح های مهم بعد از انقلاب را مرور کنید. آقایان عبدالله نوری، ناطق نوری، مهاجرانی و اخیرا فرجی دانا در همه آنها دو گفتمان مطرح بود. من امروز از صحن، قانون اساسی، دولت و نمایندگان و مجلس عذر خواهی می کنم که اگر مطالبی گفته می شود که در شان دولت و مجلس نیست.

وی افزود: چهار سال و شش ماه پیش من در پشت این تریبون از برادر عزیزم آقای ربیعی دفاع کردم ایشان آن روز برای من عبادی بود که پاک، ضد فساد، برنامه ریز و مستقل بود و تحت تاثیر امثال تاجگردون قرار نمی گرفت و می‌دانست به پای انقلاب خون ریخته شده است. من آن روز از عباد حمایت کردم. اما چه شد که مخالف ربیعی شدم؟

تاجگردون ادامه داد: من و جمعی از استیضاح کنندگان خدمت آقای ربیعی رسیدیم گفتم می دانم از همه طرف به شما هجمه می شود. از شما مطالباتی دارند شاید دوست نزدیک من از تو مطالبه می کند  اما پشت تو آمدیم که با هیچ کس حتی تاجگردون معامله نکنی و مستقل بایستی، ما ۴ سال و شش ماه با تو همکاری کردیم که خوب کاری کنی و برنامه هایت را  اجرا کنی، اما عنان را رها کردی و بسیاری از بخشهای مهم کشور را معطل تصمیمات خود کردی. البته هیچ چیزی از دوستی ما کم نمی شود.

وی اضافه کرد: نمی شود رئیس سازمان تامین اجتماعی را یک سال در هوا معلق کرد. یا رئیس سازمان بازنشستگی را معلق نگه داشت و بعد بگویی تاجگردون سفارش کرده است من امروز از  زبان کارگرانی صحبت می کنم که به حقشان نرسیده‌اند. کی صدای دولت درآمد که مشکل کارگران حل شود. ما در امور کارگران مستقل تر عمل کردیم. مگر ما از پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی دفاع نکردیم؟این حق کارگر بود. بانک رفاه کارگران هم حق کارگر است نه هزاران میلیارد بدهی بانک رفاه به تامین اجتماعی بابت حقوق کارگران. حق کارگر آن جاست. بانک رفاه کارگران را ذلیل کردید.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما گفتیم آدمهای حرفه‌ای بگذار به این و آن وصل نکن و به ما نسپار. من امروز آدم لاریجانی نیستم. نروید به امیدی ها و به دوستان هم‌حزب من بگویید که اینها مامور لاریجانی هستند. نروید بین پایداری ها بگویید من مامور روحانی هستم که شما را بیندازم. من و استیضاح کنندگان، نماینده مردم هستیم و تنها وامدار مردم هستیم.

تاجگردون خاطرنشان کرد: من نماینده ۶۶ جنازه‌ای هستم که بالای قله دنا هستند. یک نفر در دولت نخواست چرا ما کوتاه بیاییم؟ من در دفاع از استیضاح قبلی آقای آخوندی گفتم که ایشان عذرخواهی کرده بنابراین ایشان را ببخشید.

نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: پس از سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، من روز اول به هواپیمایی رفتم، گفتم هواشناسی گزارش دهد. گفتند مبدا و مقصد چنین بوده، من گفتم طول مسیر چه، توضیح داد و گزارش مکتوب ارائه کرد. گفتم مستندات را قاطی نکنید، کارشناس مظلومی که می‌دانم بعد از صحبت من چه بلایی سرش می‌آورند، برگه‌ای پیش من گذاشت. دیروز در آذربایجان شرقی چند هواپیما به دلیل سرعت بالای باد برگشتند اما طبق گزارش ارائه شده سرعت باد در محل پرواز هواپیمای تهران ـ یاسوج ۱۱۰ کیلومتر بوده و این در حالی است که هواپیما کوتاه برد بوده است. من چه جوابی به جسدهای بالای کوه بدهم. یک نفر هم در این نظام عذر نخوانست. کاپیتان مرحوم هم رفت، ای دنا تو مقصر بودی که قامتت فراتر از تصور من و آقای ربیعی بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: من بعد از سقوط هواپیما با بیمه ایران تماس گرفتم و گفتم می‌دانم این هواپیما بیمه نیست اما خواهش می‌کنم برای حقوق آن عزیزان این را اعلام نکنید و مجددا هواپیما را بیمه کنید. به رییس هواپیمایی آسمان هم این را گفتم، شما حتی هواپیما را بیمه نکردید، این چه مدیریتی است؟ لر، ترک و کرد را بسیج کردید که استیضاح انجام نشود. من لر هستم، از پشت کوه آمدم و افتخار می‌کنم، چرا روزنامه‌ها را بسیج می‌کنید، بگویند لر است. من از حق مردم کوتاه نمی‌آیم. من هم برای سانچی و یتیمی که شما شب عید کنارش می‌نشینید گریه می‌کنم ولی مساله ما اینها نیست، مساله ما خیلی چیزهای دیگر است، مهم‌ترین مساله قداست شما و اصالت دولت است. من هم از دولت ذلیل بدم می‌آید، از وزیر ذلیل بدم می‌آید، نمی‌خواهم مقابل تاجگردون و پزشکیان کرنش کند. اگر اصلاح‌طلبی این است که برای پست کرنش کنیم، من اصلاح‌طلب نیستم. ما باید پای حرف‌مان بایستیم. اصلاح‌طلبی به صداقتش است. ما باید پای حرف‌مان بایستیم.

وی یادآور شد: خدا مرا لعنت کند اگر بخواهم از امروز تا آخر عمرم با این رییس‌جمهور و دولت که به حرف من و تو گوش نمی‌کنند، مصالحه کنم. اُف بر من و خاندان من، اگر بخواهم چنین کنم که رسانه‌های زنجیره‌ای راه بیفتند. آقای ربیعی! سال‌هاست این گَله با این گرگ آشناست، اینها را به جان هم نیندازید. ما وامدار رای مردم هستیم.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷، اظهار کرد: ما اذن برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه را گرفتیم. من نماینده یک استان مظلوم و محروم و شما مال یک گوشه مملکت هستید، ما نمی‌دانیم پس فردا به رهبری چه بگوییم که این پول چه شده است. ما عکس نمی‌خواهیم، روند را می‌خواهیم، روند آن نیست که شما فرمودید، ساختارهاست که اشکال دارد، من دلم می‌سوزد و ناراحتم، شما می‌دانید من چطور با شما همراه بودم، وزیر باشیم یا نباشی، باز هم دوست هستیم اما این راه صواب دولت جمهوری اسلامی ایران نیست. خیلی از وزرا دوست‌های نزدیک ما هستند. وزارت یعنی قداست. من خجالت می‌کشم لیستی که از همکارانم در بانک رفاه کارگران پخش کردند. چرا همکاران پاک من از اصولگرا و اصلاح‌طلب را چنین مطرح می‌کنید که در جامعه نسبت به آنها بدبین شوند. اگر لکه‌ای باج‌خواهی، وام‌خواهی و فشار برای این و آن از جانب من دیدی، بگو.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: من آقای عارف را دوست دارم و شاگرد ایشان هستم. بعد از دو سال صداوسیما میلش کشید و آقایان عارف و پزشکیان را نشان داد و اینها گفتند به نظرمان وقت استیضاح نیست. هفت، هشت، ده روزی است که صداوسیما برای ایشان (ربیعی) و یکی دیگر از وزرا دربست کار می‌کند. آقای عارف خانواده مظلومین حادثه هواپیما به من زنگ زدند و گفتند عیدمان را خراب کردند تا عیدشان آرام باشد. وقت استیضاح همین حالاست. ما باید عید را با مردم و مظلومین همراه باشیم.

انتهای پیام

نظر شما