شناسهٔ خبر: 24586262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ربیعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

ادعا نمی کنم سوپر مدیر هستم/آژیر خطر در مورد صندوق ها را در همین مجلس به صدا درآوردم

خبرگزاری شبستان: وزیر کار و تعاون با اشاره به اینکه ادعا نمی کنم سوپر مدیر هستم، گفت: من سوپر مدیر نیستم اما توانسته ام به خوبی از پس مشکلات وزارت تعاون بربیایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفاع خود در جلسه علنی مجلس امروز 22 اسفند مجلس شورای اسلامی گفت: خواهش می کنم از نمایندگانی که اینجا اعلام کردند که بنده در هنگام رای اعتماد انحراف داشتند با عدد و رقم آن را اعلام کنند چرا که با کل گویی نمی توانیم شاخص ها را اندازه گیری کنیم.

 

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: من نه به عنوان یک وزیر بلکه به عنوان یک کنش گر کنار شما می گویم که ما مسائل بنیادین را پیش رو داریم بجز خشکسالی و کم آبی؛ مسائلی چون عدالت و فقر و ریسک مردم در مقابل صندوقها.

 

ربیعی  تصریح کرد: خوشحالم که امروز در وزارتخانه ای کار می کنم که با اصلی ترین نیاز مردم سرو کار دارد و ماهی یک میلیون بار مراجعه کننده دارد.

 

وی با بیان اینکه وزارت تعاون به طور مستقیم با اقتصاد کشور سرو کار دارد، گفت: در حال حاضر 17 صندوق ستاهای مختلف کار اقتصادی می کنند و خوشحالم که فقط کار شستا و صندوق های ذیل وزارت تعاون زیر ذره بین است.

 

وزیر کار با بیان اینکه این وزارتخانه برای کارآمدی شرکت های تابعه اش به سمت شفاف سازی رفته است، گفت: اینهمه پرونده فساد اقتصادی از 3 هزار تا هزار میلیارد تومان در کشو شکل گرفت اما کدام با این وزارتخانه در ارتباط بود. من ادعا نمی کنم سوپر مدیر هستم، من سوپر مدیر نیستم اما توانسته ام به خوبی از پس مشکلات وزارت تعاون بربیایم.

 

خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی از شما درخواست کردم که در مورد وضعیت صندوق ها اشتغال و فقر در مجلس و صحن علنی به نمایندگان توضیح بدهم و به من فرصت دادید و در همان جلسه آژیر خطر درباره صندوق ها را کشیدم و قبل از من کدام وزیر این آژیر را کشیده بود.

 

ربیعی در ادامه با بیان اینکه 90 درصد شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در سامانه کداک قابل دسترسی است، گفت: 10 درصد مابقی نیز به سمت شرایط رو به رشد حرکت می‌کند.

 

به گفته وی، یکی از برنامه‌های این وزارتخانه تا شهریور 97، خروج بنگاه‌های کم بازده است چون معتقدم باید از بنگاه‌داری بیرون آید. اصلا مجلس باید به بنده پاداش دهد که برنامه‌ریزی برای خارج کردن صندوق‌ها از بنگاه‌داری دارم.

 

ربیعی با تاکید بر اینکه هر یک از کارگران را همچون کارفرمای خود می‌داند، گفت: کارهای اقتصادی ما به گونه‌ای بوده که شرکت شستا با میانگین فروش 8800 میلیارد تومان امروز به 21 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و سود خالص شستا از 26 هزار میلیارد تومان به 33 هزار و 500 میلیارد تومان سوددهی و ارزش افزایش یافته است. اگر قرار به کار اقتصادی بود،‌ باید بسیاری از کارگران از شرکت‌های تحت مجموعه خود اخراج می‌کردیم اما ما به فکر تثبیت شرایط بودیم.

 

وی ادامه داد: نمونه بارز آن درباره شرکت ذوب‌آهن است که در زمانی که بنده این وزارتخانه را تحویل گرفتم 8000 نفر پرسنل داشت که این افراد امروز به 16 هزار نفر رسیده است. شرکتی که در سال 94 ، 1300 میلیارد تومان زیان‌دهی داشت و امروز به سودآوری بالغ بر 110 میلیارد تومان رسیده است، آیا این اقدام نادرستی بوده است؟

 

ربیعی افزود: اکنون شرکت‌های زیان‌ده بسیاری وجود دارد که نمونه آن فقط در استان تهران به 34 شرکت زیان‌ده می‌رسد. اگر قرار به کار اقتصادی بود بنده باید کارگران را اخراج می‌کردم اما به فکر تثبیت شرایط و ایجاد شغل بودم. این وزارتخانه به دنبال کاهش و نسبی شدن فقر، ایجاد عدالت و افزایش مهارت و توانمندسازی و بهبود شرایط است که فکر می‌کنم با توجه به شرایط توانسته حرکت موفقی داشته باشد.

نظر شما