شناسهٔ خبر: 24585555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توافق مشترک می و ماکرون برای رسیدگی به رفتار «خصمانه» روسیه

بین الملل > اروپا - ایسنا نوشت: نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی موافقت کردند تا به رفتار "خصمانه" روسیه به صورت مشترک رسیدگی کرده و از نزدیک مساله مسمومیت جاسوس سابق روسیه را که در انگلیس رخ داد، مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به بررسی اقدامات و رفتارهای خصمانه روسیه پرداخته و توافق کردند که این مساله مهم است تا با متحدانشان به این مساله رسیدگی جدی شود. آنها همچنین موافقت کردند که دولت‌های لندن و پاریس باید از نزدیک روند تحقیقات درباره پرونده مسمومیت با عامل عصبی جاسوس روس را که در انگلیس رخ داد، مورد بررسی و نظارت داشته باشند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، رئیس جمهوری فرانسه همچنین این حمله را علیه سرگئی اسکریپال، جاسوس روس محکوم کرد و پیشنهاد همکاری را با دولت انگلیس در این باره مطرح کرد.

روز دوشنبه، ترزا می اعلام کرد که روسیه به احتمال زیاد مسئول این مسمومیت جاسوس روس است.

وی ادامه داد، ماده‌ای که برای این حمله استفاده شده، عاملی عصبی است که ساخت روسیه است. این درحالیست که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات نخست وزیر انگلیس را نمایش سیرک خواند.

52310

برچسب‌ها:

نظر شما