شناسهٔ خبر: 24582834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تبرئه ترامپ از اتهام تبانی با روسیه در گزارش جمهوری‌خواهان یک کمیته کنگره آمریکا

منبع: فارس

اعضای جمهوری‌خواه کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد شواهدی از تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه پیدا نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اعضای جمهوری‌خواه کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه با اعلام اینکه هیچ شواهدی از «تبانی، هماهنگی یا برنامه‌ریزی» میان دولت روسیه و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ نیافته، تحقیقات خود درباره این پرونده را مختومه اعلام کرد.

به نوشته فاکس‌نیوز، «مایک کوناوی»، نماینده کنگره که رهبری تحقیقات کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان در خصوص پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را بر عهده داشت بامداد سه‌شنبه اعلام کرد این کمیته گزارش خود که بیش از ۱۵۰ صفحه است را به خاتمه رسانده است. 

در بیانیه کمیته یاد شده آمده است:

«ما هیچ شواهدی از تبانی، هماهنگی یا برنامه‌ریزی بین ستاد ترامپ و روس‌ها پیدا نکردیم.»

کمیته مورد نظر همچنین اعلام کرد بر اساس تحقیقاتش که بیش از یک سال به طول انجامیده با ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه پیروزی ترامپ در انتخابات را ترجیح می‌داده مخالف است.

اعضای جمهوری‌خواه اکنون بایستی پیش‌نویس این گزارش را برای اقلیت دموکرات این کمیته ارسال کنند. در صورتی که نمایندگان دموکرات هم با گزارش موافقت کنند، گزارش مورد نظر برای بررسی و انتشار علنی تحویل جامعه اطلاعاتی می‌شود. 

یک منبع نزدیک به رهبری این کمیته به فاکس‌نیوز گفت انتظار می‌رود دموکرات‌ها با این گزارش مخالفت کنند. 

نظر شما