شناسهٔ خبر: 24582361 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

انتظار از پرسپولیس فقط همین است

یک بـرد شیرین دیگر

آنچه پرسپولیس در بازی رفت مقابل الوصل امارات نشان داد برتری قاطعانه و مطلق نماینده ما در برابر نماینده امارات بود. دوشنبه هفته گذشته، پرسپولیس در سومین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان و در بازی رفت مقابل الوصل امارات در ورزشگاه آزادی تهران دو گل زد و چندگل نزد. الوصل در آن بازی تسلیم محض بود و پرسپولیس در آخرین نمایش خود در برابر تماشاگران خودی یک فوتبال بی‌نقص ارائه کرد تا خاطره بازی بد قرمزها در دربی از بین برود. شاگردان برانکو در بازی قبل، الوصل را شکست دادند و برای آن که این تیم را کاملا از دور رقابت‌ها خارج کنند، باید بازی امشب را ببرند. الوصل در گروه سوم هیچ امتیازی کسب نکرده آن هم در شرایطی که سه تیم دیگر شش امتیاز از سه بازی کسب کرده‌اند و هر کدام آنها یک شکست را در کارنامه دارند. پرسپولیس مقابل السد، السد مقابل نسف قارشی و نسف قارشی مقابل پرسپولیس. به این ترتیب، برد پرسپولیس در بازی امشب می‌تواند به صورت رسمی تیم اماراتی را از دور رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان خارج کند. البته نتایج ضعیف فقط مختص الوصل نیست. در گروه دوم، الوحده امارات هم در پایان دور رفت بازی ها، هیچ امتیازی به دست نیاورده بود و همین ضعف عجیب، طرفداران فوتبال را در کشورهای عربی نگران کرده است.

صاحب‌خبر -

امشب آخرین بازی پرسپولیس در سال 96 برگزار میشود و هواداران این تیم امیدوار هستند تیمشان سال خوب را با بردی شیرین تمام کند؛ انتظاری که البته دور از واقعیت نیست. اگر دور از احساس به این بازی نگاه کنیم، پرسپولیس به معنای واقعی کلمه تیم بهتری نسبت به الوصل است و میتواند یک برد شیرین دیگر را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کند. پرسپولیس با این برد تا حدود زیادی به صعود امیدوار میشود؛ اگرچه دو تیم دیگر این گروه، تیمهای سرسختی نشان دادهاند. آنچه هواداران را نگران میکند، گارد بسته برانکو در برابر بازیکنان مغضوب است و این مورد چند بار به تیم آسیب زده است. بازی امشب میتواند بزرگ ترین عیدی بازیکنان به هواداران باشد.

خیز بلند تراکتور؟

هواداران پرشور تراکتورسازی نمیدانند چه زمانی تیمشان احیا میشود؛ اما امیدوار هستند این اتفاق هر چه زودتر بیفتد. تراکتورسازی در گروه اول بازیها با تیمهای قدرتمند الاهلی عربستان، الجزیره امارات و الغرافه قطر همگروه است و با یک امتیاز در قعر این جدول به سر میبرد و این موقعیت، مطلوب هواداران نیست. امروز تراکتور از الجزیره میزبانی میکند و هواداران امیدوارند تراکتور برنده بازی امروز باشد و خیز بلندی برای بازگشت به بازیها بردارد. تراکتور در شرایط فعلی امیدی اندک نسبت به صعود دارد و اگر این شرایط بهبود نیابد وداعی زودهنگام با بازیها خواهد داشت. امید همه هواداران تراکتور این است که بهترین نمایش تراکتور را در آخرین بازی سال ببینند تاساغلام بتواند برنامههای خود را با وضعیتی متفاوت پیاده کند.

اگرچه مدیران باشگاه در آخرین اظهارنظر از ساغلام حمایت کردهاند، اما همه میدانند این تراکتور با تیم ایدهآل هواداران چقدر فاصله دارد.

نعمتی: روحیه خوبی از برد در بازی رفت داریم

سیامک نعمتی یکی از جوانهای آیندهساز فوتبال ایران به نظر میرسد. این بازیکن توانایی بازی در چند پست را دارد و به خاطر درخشش در پیکان به پرسپولیس آمد اما در این تیم نیز تا به حال توانسته یکی از نیمکت نشینان موثر باشد تا حدی که برانکو کمکم به سیامک در ترکیب اصلی تیمش نیز بازی میدهد. این بازیکن که همراه سرخپوشان در اردوی امارات به سر میبرد، در مصاحبهای کوتاه به ما گفت: «راهی که ما انتخاب کرده ایم، کسب بیشترین پیروزی برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست. برانکو مدام به ما میگوید نباید بین حریفان مان فرقی بگذاریم و برای مان تفاوتی نداشته باشد که در کدام شهر یا ورزشگاه به میدان میرویم. ما تنها باید در هر بازی، برای برد بازی کنیم همین کار را در بازی برگشت برابر الوصل انجام خواهیم داد.» او در مورد شرایط اردو نیز گفت: «در امارات همه چیز بخوبی پیش میرود. تمرینات منظمی داریم و روحیه خوبی از برد در بازی رفت مقابل الوصل در تیم دیده میشود. همچنین در کنارمان، هواداران را هم داریم. حضور حشمت مهاجرانی در اردو نیز انگیزههای مان را افزایش داده است. با همین شرایط میتوانیم برنده بازی برگشت شویم.» نعمتی در نهایت اضافه کرد: «امیدوارم بتوانیم با یک پیروزی خوب و ارائه یک بازی قدرتمندانه، عیدی خوبی به هواداران مان بدهیم و سال 96 را با آخرین برد در آخرین بازیمان به اتمام برسانیم.»

بیرانوند: میخواهیم هواداران را سربلند کنیم

علیرضا بیرانوند دروازهبان ملیپوش پرسپولیس، یکی از آن ستارههایی است که برانکو ایوانکوویچ روی درخشش این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا حساب ویژهای باز کرده و امیدوار است بیرانوند با ادامه کلین شیتهایش، روزهای خوبی برای سرخپوشان بسازد. بیرانوند در مورد شرایط پرسپولیس در اردوی امارات به ما گفت: «این اردو در دبی، آرامش خوبی دارد. همه بازیکنان با انگیزه و با روحیه هستند و چون در بازی رفت مقابل الوصل به برتری رسیده ایم، به امید خدا میتوانیم با کسب یک برد دیگر برابر این تیم اماراتی، یک گام بلند به سمت صعود از گروه برداریم.» بیرانوند اضافه کرد: «در هفتههای گذشته ما دو شکست مقابل السد قطر و استقلال داشتیم که همهمان از این دو اتفاق ناراحت هستیم اما برای آن که هواداران مان را سربلند کنیم، میخواهیم مقابل الوصل به پیروزی دوبارهای برسیم و راهمان را با قدرت بیشتری طی کنیم. شک نداریم با این انگیزه و روحیه که در تیممان وجود دارد، میتوانیم به بهترین امتیاز ممکن برابر حریف اماراتی برسیم.» دروازهبان سرخپوشان در مورد اینکه پرسپولیس آخرین بازی سال 1396 را پیگیری میکند نیز گفت: «بازیهای ما در این فصل آنقدر پشت سر هم و پیاپی بود که زمان شادی یا غصه خوردن را از ما گرفت. تمام تلاشمان را کردیم تا هواداران را خوشحال کنیم. با کسب قهرمانی فقط یک پیروزی دیگر فاصله داریم و در لیگ قهرمانان هم انشاءا... بهدنبال کسب مقام هستیم. همانطور که گفتم میخواهیم طرفداران پرسپولیس را سربلند کنیم.»

نظر شما