شناسهٔ خبر: 24581350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بن‌سلمان دوباره به کاخ سفید می‌رود

محمد بن سلمان که سال گذشته در مقام جانشین ولیعهد عربستان به دیدار ترامپ رفته بود، چند روز دیگر برای دیداری که هنوز دستور کارش اعلام نشده، باز هم به کاخ سفید می‌رود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید از دیدار دوباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و ولیعهد سعودی در هفته‌های آتی خبر داد.

آنطور که سندرز گفته، بن سلمان روز ۲۹ اسفند (۲۰ مارس) در کاخ سفید میزبان بن سلمان خواهد بود. هنوز از دستور کار این سفر گزارشی منتشر نشده است.

بن‌سلمان اسفند سال ۹۵ در مقام وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان به آمریکا رفته و با ترامپ دیدار کرده بود.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در خصوص میزان احتمال برگزاری دیدار ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم گفته: «کاملاً انتظار داریم که این دیدار انجام بگیرد. پیشنهاد (برگزاری این دیدار) داده شد و ما آن را قبول کردیم.»

بامداد جمعه بود که «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی در واشنگتن با مقامات آمریکایی در خصوص نتایج سفر اخیر یک هیئت کره جنوبی به همسایه شمالی و دیدار با رهبر این کشور مذاکره کرد.

چونگ اوی یونگ پس از دیدار با مقامات آمریکایی به خبرنگاران گفت: «به رئیس‌جمهور ترامپ گفتم که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار اخیرمان (در پیونگ یانگ) گفت که او متعهد به خلع سلاح اتمی (کره شمالی) است. او متعهد شد که کره شمالی آزمایش اتمی و موشکی تازه انجام نخواهد داد».

این مقام کره جنوبی همچنین تاکید کرد که رهبر کره شمالی بر آمادگی خود برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در اسرع وقت تاکید کرد.

وی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ از این گزارش ما تشکر کرد و گفت که او در ماه می‌با کیم جونگ اون به منظور خلع سلاح اتمی دائمی (کره شمالی) دیدار خواهد کرد».

پس از آن ترامپ هم در توئیتر اطلاع‌رسانی کرد و گفت که کیم جونگ اون در خصوص یکی از خواسته‌های اصلی آمریکا یعنی خلع سلاح اتمی هم با نمایندگان کره جنوبی سخن گفته و تأیید کرد که کاخ سفید برای دیدار با رهبر کره شمالی در ماه مِی برنامه‌ریزی کرده است.

نظر شما