شناسهٔ خبر: 24579715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعزام 185 مبلغ در طرح نوروزی آرامش بهاری

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اعزام 185 مبلغ در طرح آرامش بهاری استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از مازندران جت‌الاسلام حیدری صبح امروز21 اسفندماه در دوره آموزشی توجیهی اعضا هیئت امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در امامزاده عباس(ع) ساری با بیان اینکه امسال هفتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف مازندران است، اظهار کرد: این طرح از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ در مازندران اجرا می‌‌شود.
وی افزود: این طرح در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران با هدف خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) و نشر معارف اسلامی، باور‌های دینی و سبک زندگی اسلامی اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مراسم سال تحویل و آغاز سال نو در ۲۰ بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود، تصریح کرد: مراسم سال تحویل در مازندران در حرم‌های مطهر امامزاده عباس ساری، امامزاده ابراهیم بابلسر، امامزاده ابراهیم آمل، امامزاده عبدالله آمل، بقعه آقا پلاسید و آقا بسمل رامسر، آقا سید حسین(ع)شیرود تنکابن، امامزاده عبدالوافی کلارآباد عباس‌آباد، امامزاده نبی علوی‌کلا نوشهر، امامزاده قاسم محمودآباد، بقعه جمشید کیا سلطان نور، امامزاده یوسف بهشهر، امامزاده یوسف رضا قائم‌شهر، امامزاده عباس بندپی برگزار می‌‌شود.
حیدری از اعزام ۱۸۵ مبلغ بومی و غیربومی به سراسر مازندران خبر داد و اظهار کرد: مبلغین در دو دوره اعزام می‌‌شوند که اولین دوره از ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۶ فروردین ۹۷ و دومین گروه از ۷ تا ۱۵ فروردین به سراسر مازندران اعزام می‌‌شوند.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سال 96 در 240 بقعه مازندران گفت: 160 هزار نفر در مراسم تحویل سال نو سال 96 مازندران حضور داشتند و در طرح آرامش بهاری تحول معنوی با پرداختن به سیره امام هادی(ع) هدف نهایی اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر نوروز سال 96 در مازندران به زیارت بقاع متبرکه رفتند.
حجت الاسلام حیدری در ادامه با بیان اینکه تا 15 فروردین طرح آرامش بهاری ادامه دارد، گفت: در این طرح از مبلغانی در خیمه معرفت طرح آرامش بهاری به‌کارگیری شده که 45 ساعت دوره مهارتی در زمینه مشاوره دینی،اجتماعی گذراندند.

انتهای پیام

 

نظر شما