شناسهٔ خبر: 24578878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شدت بارش‌های کرمانشاه 25 هزار خانوار سرپل ذهابی را با بحران روبرو کرد/بارش‌ها تا آخر هفته ادامه دارد

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به‌شدت بارش‌های کرمانشاه چند روز اخیر و بروز مشکلات برای چادر و کانکس‌های زلزله‌زدگان گفت: با توجه به‌شدت و تداوم بارش‌ها برخی از چادرهای زلزله‌زدگان دچار آب‌گرفتگی شده که کمپ‌هایی را برای جابجایی چادرهای مردم در نظر گرفتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شدت بارش‌های کرمانشاه از حدود دو روز گذشته تاکنون اگرچه نویدبخش رحمت الهی برای مردمان این دیار است اما در بخش دیگر از استان، این تداوم بارش‌های کرمانشاه برای چادرنشینان زلزله‌زده به معنای واقعی کلمه بحران‌آفرین شده است.

هواشناسی کرمانشاه طی روزهای گذشته تاکنون در هشدارهای متعدد ضمن پیش‌بینی هوای بارانی و برفی چندروزه در منطقه، از احتمال طغیان رودخانه‌ها، سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی خبر داده است و امروز خبرهای شنیده از سرپل ذهاب و دیگر مناطق زلزله‌زده، ساکنین این مناطق دچار مشکل شده‌اند.

اکبر سنجابی درباره آخرین وضعیت آب‌گرفتگی چادرها و کانکس‌های زلزله‌زدگان این شهرستان اظهار کرد: "به دلیل شدت بارش‌های کرمانشاه و عدم نصب برخی از کانکس‌ها و چادرها در مکان‌های مناسب، آب وارد آن‌ها شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمپ روبروی ستاد مدیریت بحران، محله فرهنگیان و... اشاره کرد

مناطق زلزله‌زده

مردم حاضر به ترک چادرهای آب‌گرفته نیستند

وی با بیان این مطلب که بسیاری از مردم به دلیل آنکه می‌خواهند به خانه‌های خود نزدیک باشند حاضر به جابجایی نیستند، گفت: برای افرادی که آب وارد چادرهای آن‌ها شده نیز چادرهای جایگزین در جای مناسب برپاشده است و از طرفی از شهرستان‌های هم‌جوار مانند دالاهو، قصرشیرین و حتی مرکز استان ماشین‌آلات لازم ازجمله کف کش برای رفع آب‌گرفتگی‌ها اعزام‌شده است.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به تداوم بارش‌ها، از افرادی که در کانکس و چادربه‌سر می‌برند تقاضا کرد از مسیل رودخانه‌ها و جایی که خطر آب‌گرفتگی دارد دور باشند و گفت: آماده‌باش نیروهای امدادی نیز همچنان ادامه دارد و به‌علاوه زلزله‌زدگان برای تأمین سوخت موردنیاز هیچ مشکلی ندارند.

وی از تأثیر بارندگی شدید بر ساختمان‌های آسیب‌دیده هم یادکرد و افزود: مواردی داشتیم که به دلیل بارندگی شدید بخش‌هایی از ساختمان ریزش کرده، اما به کسی آسیب وارد نشده است.

خانوار شهری و روستایی زلزله‌زده در کانکس و چادر

25 هزار خانوار شهری و روستایی زلزله‌زده در کانکس و چادر زندگی می‌کنند

فرماندار سرپل ذهاب تعداد خانوارهایی که در زلزله منازل آن‌ها آسیب دید و اکنون در اسکان موقت به سر می‌برند را حدود 25 هزار خانوار اعلام کرد که اکنون در چادر و کانکس به سر می‌برند و اعلام داشت: از این تعداد 8 هزار خانوار در روستاها و مابقی در شهر است.

سنجابی بیان کرد: بسیاری از خانوارهایی که واحد آن‌ها تعمیری نوع دو و سه بوده تسهیلات گرفتند و با تعمیر منازل به خانه خود برگشتند، اما تعداد آن‌ها کم است."

تداوم بارش‌های کرمانشاه تا اواخر هفته آینده

تداوم بارش‌های کرمانشاه تا اواخر هفته آینده

گفتنی است که بر اساس اعلام هواشناسی کرمانشاه، هوای استان طی امروز و فردا متأثر از سامانه حاکم در منطقه، ابری در بعضی ساعات توأم با وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

بارش، کماکان در نواحی شمالی و نیمه غربی استان، به‌ویژه اورامانات و مناطق زلزله‌زده نمود بیشتری داشته؛ سبب آب‌گرفتگی معابر عمومی و رگبار تگرگ خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به تداوم حجم بارش‌های کرمانشاه، همچنان سیلاب‌ و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، بخصوص در مناطق یادشده پیش‌بینی می‌گردد و بارندگی علاوه بر ارتفاعات؛ طی ساعاتی از اواخر وقت امروز تا فردا، در گردنه‌ها و نواحی سردسیر استان، به شکل برف نیز مشاهده می‌گردد.

هواشناسی کرمانشاه اعلام کرده است که در روزهای دوشنبه (فردا) و سه‌شنبه ‌علاوه بر تداوم بارش‌های کرمانشاه، کاهش دمای شبانه منجر به تشکیل مه صبحگاهی به‌ویژه در مناطق کوهستانی خواهد شد و به دنبال این وضعیت، از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، گذر امواج ناپایدار دیگری از جو منطقه، به‌تناوب سبب بارش‌هایی در سطح استان می‌گردد و احتمال بارش در روزهای جمعه و شنبه بیشتر به نظر می‌رسد.

نظر شما